قائم مقام اقامه نماز کشور: دشمن بدنبال ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است

بوشهر- ایرنا- قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: ایجاد فرهنگ اسلامی یکی از مهمترین هدف‌های انقلاب اسلامی است و دشمن در تلاش برای ضربه زدن به این فرهنگ است.

به گزارش ایرنا، سید احمد زرهانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: تمدن‌های گوناگون با وجود داشتن امکانات و نشانه های قدرت اما به دلیل نداشتن فرهنگ غنی اسلامی دچار فروپاشی شدند.

وی بیان کرد: در این شرایط در اواخر دهه ۴۰ و اواسط دهه ۵۰ یک انقلاب فرهنگی در ایران ایجاد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد.

زرهانی اضافه کرد: قدرتی که در دفاع مقدس ارائه و منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد فرهنگ اسلامی بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: تقویت اقامه نماز مهمترین جلوه فرهنگ انقلاب اسلامی است و اگر اقامه نماز و برقراری ارتباط عبد با معبود باشد همه دستاوردهای انقلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ترویج نماز، معنویت و فرهنگ انس با قرآن از برنامه‌های مهم ستاد اقامه نماز کشور است و در همین راستا سند چشم انداز ۲۰ ساله ستاد اقامه نماز کشور تدوین و تصویب شد.

زرهانی ادامه داد: در همین ارتباط باید نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، هدف‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها در عرصه نماز مورد توجه قرار گیرد.

به گفته قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برش استانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ستاد اقامه نماز کشور با هدف توسعه زیرساخت‌های تقویت فرهنگ اقامه نماز باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و به‌عنوان یکی از اسناد بالا دستی استان تصویب شود.

وی اضافه کرد: در این راستا جشنواره سراسری فجر تا فجر با محوریت نماز در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی طراحی شده و معاون توسعه مدیریت منابع وزیر کشور آن را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

زرهانی افزود: برگزاری جشنواره فجر تا فجر با محوریت نماز باید در دستور کار استانداران قرار بگیرد.

وی گفت: استان بوشهر بر اساس بررسی‌ها دارای کارنامه درخشانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha