۹۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی کشف شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در هفته اول تعطیلات نوروزی توسط تیم‌های گشت و بازرسی در سطح استان شناسایی شد.

رضا احمدنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام آمادگی ۲۱ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی اظهارکرد: برای شناسایی تغییر کاربری غیر مجازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی، ۱۶۸ نفر نیرو با طی مسافت ۸ هزار و ۴۹ کیلومتر جهت صدوراخطار توقف عملیات اجرایی به مناطق اعزام شده است.

وی با تاکید بر اینکه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود، افزود: علاوه بر فعالیت مستمر در تمامی ایام سال در ایام نوروزی نیز، این تیم ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی معمول داشته و فعال خواهند بود.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برای مجموع تغییر کاربری‌های شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی که در سطح ۴۵ هزار و ۵۴۳ متر مربع بوده است، اخطار و توقف عملیات توسط گشت های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی صادر شده و ۱۰ مورد از این مستحدثات غیر مجاز نیز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و احکام قضایی قلع و قمع بنا شده است؛ البته در سایر موارد نیز اقدامات قانونی لازم طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اعمال خواهد شد.

احمدنژاد در رابطه با چگونگی ارتباط مردم با سازمان جهت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، بیان کرد:  با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند که در طی تعطیلات نوروزی ۱۸ مورد گزارش مردمی نیز دریافت و اقدامات لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز و با فرصت طلبی سودجویان، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه ریزی های یگان و با هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت طلب به شدت برخورد شده است.

به گزارش ایرنا تخریب باغات، ویلاسازی و قطعه قطعه کردن اراضی کشاورزی سبب آسیب جدی به باغ شهر ارومیه شده است که با افزایش مطالبات عمومی در همین راستا برای جلوگیری از این معضل، قوه قضاییه نیز ورود جدی به آن داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha