۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84698072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گوشت بوقلمون در قزوین ۵۰ درصد رشد یافت

قزوین-ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید گوشت بوقلمون در قزوین با استقبال سرمایه گذاران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از جهاد کشاورزی قزوین، حمیدرضا عزتی روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: در سال 1400 سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحد های پرورش بوقلمون صنعتی استان قزوین تولید شد در حالی که سال قبل از آن حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای پرورشی استان تولید شده بود.  

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۸ هزار جوجه بوقلمون وارد سالن های پرورش شده که این تعداد در سال قبل ۲۰۴ هزار قطعه بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در استان قزوین ۲۸ واحد صنعتی پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت اسمی ۲۸۸ هزار قطعه در حال فعالیت است.

به گفته این مسوول، مدت زمان دوره پرورش بوقلمون گوشتی چهار ماه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین دارا بودن ترکیبات پروتئینی بالا، کمترین کلسترول املاح و اسید آمینه ضروری را از مهمترین خصوصیات گوشت بوقلمون دانست و گفت: ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن سفید است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه گفت: با راه اندازی مجدد یکی از واحدهای پرورش بوقلمون در استان با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه، این استان به یکی از قطب های مهم تولید گوشت بوقلمون کشور تبدیل شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha