۲۰ هزار دانشجوی جهادگر به مناطق کم برخوردار کشور اعزام شدند

شیراز- ایرنا- مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر ضرورت حرکت گروه های  جهادی به سمت مسئله محوری گفت: حدود ۲۰ هزار دانشجوی جهادگر در نوروز ۱۴۰۱ به مناطق کم برخوردار اعزام شدند.

بنا بر گزارش دریافتی روز دوشنبه از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، محمدحسین کفعمی در حاشیه بازدید از طرح‌های جهادی در شهرستان‌های استان فارس افزود: حرکت های جهادی در دو عرصه فردی و اجتماعی، آثار شگرفی بر جهادگران و جامعه هدف فعالیت های آن ها دارد.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در راستای انجام مأموریت خود، مطابق با نیاز کشور و متناسب با شرایط روز اقدام به برنامه ریزی اردوهای جهادی دانشجویی ذیل قرارگاه جهادی دانشجویی عهد خدمت در ایام نوروز ۱۴۰۱ کرد، افزود:  در حرکت جهادی دانشجویی نوروز امسال، دانشجویان فعالیت های خود را در دو عرصه محرومیت زدایی، امید آفرینی و روایت پیشرفت کشور تحت عنوان عهد خدمت انجام دادند .
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: حرکت های جهادی مبتنی بر بیانات امامین انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای مأموریت و رسالت مهم و بزرگی است که آحاد جهادگران خود را ملزم به انجام آن می دانند.
کفعمی در ادامه با تاکید بر حرکت به سمت مسئله محوری گفت: گروه‌های جهادی بعد از حضور در مناطق محروم باید پیگیر حل مسائل این مناطق با استفاده از ظرفیت مردم و دانشگاه ها باشند.
وی با تقدیر و تشکر از دانشجویان جهادگر و دست اندرکاران اردوهای جهادی افزود: اردوهای جهادی با محوریت دانشجویان و فعالیت‌های مردم یاری آن‌ ها، مزیت‌های بسیاری برای مردم به ویژه مناطق هدف دارد.

بازدید عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس از طرح های ساخت مسکن گروه های جهادی

بازدید نماینده مجلس از طرح های ساخت مسکن گروه های جهادی در دو روستای شیراز
همچنین  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های ساخت مسکن محرومان گروه‌های جهادی مدینه النبی و لباس خاکی در روستاهای دهک و کرونی شهرستان شیراز گفت: ما با این کار می خواهیم درس سازندگی معنوی، روحی، اخلاقی و.. بدهیم لذا فرهنگ سازی این حرکت های جهادی امروز در جامعه ما به مراتب مهمتر و ضروری تر از ساخت و سازها و کارهای عمرانی است.
بنا بر گزارش دریافتی از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی فارس، ابراهیم عزیزی تاکید کرد:  البته کارهای عمرانی و خدمات رسانی اهمیت بالایی دارد اما منظور بر این است که فرهنگ سازی حرکت جهادی ارجحیت بالاتری دارد بنابراین در هنگام خدمات رسانی باید به  مساله فرهنگ سازی توجه بیشتری کرد.
وی افزود: آن چیزی که انقلاب ما و نظام ما نیاز دارد توسعه، تقویت و گسترش فرهنگ جهادی و مسئولیت پذیری اجتماعی است و باید نه تنها نسبت به اجتماع و جامعه خود بی تفاوت نباشیم بلکه نقش آفرینی کنیم .
عزیزی بیان داشت: همه ما باید به این احساس برسیم که در مقابل رشد، پیشرفت و آبادانی جامعه، آحاد مردم و هم وطنان خود مسئولیت داریم ، این مساله بسیار مهم و از ضرورت های امروز و آینده ماست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دشمنان در دلسرد کردن جامعه نسبت به نظام و انقلاب بیان داشت: دشمن در تلاش برای براندازی و کم رنگ کردن فرهنگ ناب انقلابی است و نقطه مقابل این حرکت دشمنان همان حرکت، جریان سازی، تقویت و توسعه فرهنگ جهادی است.
وی گفت:  دشمنان ابتدا به دنبال پشیمان سازی از گذشته هستند و در این راه از همه ظرفیت های خود استفاده میکند تا القا نمایند که مردم از انقلاب و نظام اسلامی پشیمان هستند آنها با نشان دادن مشکلات و گرفتاری و با غلو و بزرگ کردن آنها به دنبال رسیدن به هدف خود هستند.
عزیزی ادامه داد: گام دوم دشمن آشفته نشان دادن وضعیت کنونی کشور است  و می خواهند فضای کشور را نامنظم و بهم ریخته نشان دهند و گام سوم آنها نیز ناامید سازی از آینده  است و چشم انداز کشور را سیاه نشان میدهند.
عزیزی راهکار مقابله با نقشه های دشمن را همین روحیه، تفکر، اقدام و نظم جهادی دانشت و اظهار داشت: باید اینگونه و جهادی وار وارد میدان شد و مقابله کرد، آنها میدان جنگ پنهانی ایجاد کرده اند که از جنگ واقعی به مراتبط سخت تر است و انتظار می رود نیروی جوان و انقلابی ما در میدان باشد و نشان دهند تفکر ناب جهادی چگونه میتواند در هر حوزه ای گره گشا باشد.
وی گفت:  این فرهنگ جهادی را باید همه و بویژه مسئولان  و کارکنان دولت داشته باشند و مانند دهه ۶۰ که با کمترین امکانات کارهای بزرگی رقم میزدند و خدمات مختلفی را ارایه می نمودند امروز نیز همان مسیر را با کیفیت بهتر انجام دهند.
عزیزی افزود: این جوانان جهادگر الگوهای عینی هستند و همه مسئولین و مدیران در عمل باید  از گروه های جهادی حمایت کنند و مجلس هم خود را موظف میداند تا این بستر سازی و حمایت را انجام دهد.

در این بازدید میدانی از ساخت یک واحد مسکونی در روستای کرونی توسط گروه جهادی لباس خاکی ها بازدید به عمل آمد و کلنگ ساخت دوازدهمین مسکن محرومان توسط گروه جهادی مدینه النبی در منطقه دهک به زمین زده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha