۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84698296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه خواستار صرفه جویی شهروندان در مصرف انرژی شد

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84698296
فرانسه خواستار صرفه جویی شهروندان در مصرف انرژی شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون تنظیم انرژی فرانسه از مردم این کشور خواست تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، زیرا در زمستان آینده با تنش‌های عرضه مواجه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ژان فرانسوا کارنکو (Jean-François Carenco) روز دوشنبه در گفت‌وگو با نشریه لِ‌زِکو (Les Echos) خواستار رهبری و صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در مواجهه با خطرات تامین انرژی در زمستان امسال شد.

رئیس کمیسیون تنظیم انرژی فرانسه با بیان اینکه یک وضعیت اضطراری وجود دارد و همه باید این کار را انجام دهند، تاکید کرد که این اقدامی فوری است و همه باید شروع کنند.

وی اضافه کرد: ما باید اکنون با کاهش گرمایش، تهویه مطبوع و چراغ‌ها در مصرف گاز و برق در فرانسه صرفه‌جویی کنیم؛ در غیر این صورت زمستان آینده ممکن است شرایط بدی حاکم شود.

همزمان شدن سقوط بی‌سابقه تولید برق هسته‌ای در این کشور که قرار است امسال به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۱ کاهش یابد با نبود اطمینان در مورد تحویل گاز روسیه، از جمله مولفه‌هایی است که کارنکو به آنها اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، در فرانسه، تولید انرژی تحت تاثیر تعطیلی چندین راکتور هسته‌ای پس از کشف ترک‌ در سیستم‌های ایمنی قرار دارد و در نتیجه، تولید برق هسته‌ای به سطوحی معادل تولید سال ۱۹۹۱ خواهد رسید.

روزنامه لو فیگارو نیز با بازنشر این خبر، اینگونه ارزیابی کرد که جنگ در اوکراین به شکل مستقیم سوال در زمینه وابستگی قاره اروپا به گاز طبیعی روسیه را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، جنگ در اوکراین و ادامه تحریم‌ها علیه روسیه، نگرانی در زمینه تامین گاز طبیعی از مسیر روسیه به قاره سبز را به شدت افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha