۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84698501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه به ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

گنبدکاووس- ایرنا - استاندار گلستان اعتبار موردنیاز برای تکمیل سد چایلی مراوه تپه را بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: احداث این سد ظرفیت مهم برای این شهرستان مرزی بالاخص در کنترل سیلاب‌ها، تامین آب بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه‌تپه، علی محمد زنگانه روز دوشنبه در سفر به این شهرستان مرزی و بازدید از سد چایلی افزود: هدف ما (دولت و مدیران استان گلستان) تسریع در جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی این استان شمالی در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: سد چایلی می‌تواند حجم آبی معادل تمام سدهای موجود استان گلستان را مدیریت کند و با وجود انجام مطالعات آن در سال ۱۳۸۱ اما متاسفانه در طول سال‌های گذشته اعتبارات خوبی به آن اختصاص نیافته است.

زنگانه ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای این پروژه جابجای ۶ روستای واقع در کاسه سد با بیش از ۷۰۰ خانوار است که برای تحقق آن به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه به ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
قرائت فاتحه استاندار گلستان بر مزار شهیدان مراوه تپه

استاندار گلستان گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی براساس اولویت بندی جابجایی یکی از روستاها در دستور کار قرار گرفته است که در مدت زمان یک سال باید انجام شود ضمن اینکه دستگاه‌های خدمت رسان موظف هستند به خانواده‌های حاضر در این ۶ روستا تا زمان جابجایی خدمات ارائه نمایند.

وی افزود: بدون تردید یکی از اولویت‌های بودجه‌ای استان گلستان در سال آینده، سد چایلی خواهد بود ضمن اینکه مجوزها برای سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه صادر شده که این رقم باید به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد زیرا اجرای تکمیل این سد به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

زنگانه بابیان اینکه بسیاری از استان‌ها با منابع ارزان قیمت زیرساخت‌های خود را توسعه داده‌اند، اضافه کرد: متاسفانه گلستان عقب ماندگی‌هایی در ایجاد زیرساخت‌ها دارد که باید با همراهی همه دلسوزان استان آنرا جبران نماییم.

پیش از این لقمان قربانی فرماندار مراوه‌تپه در گفت و گو با ایرنا، پیشرفت فیزیکی سد چالی را ۲۰ درصد و جمعیت ۶ روستای واقع در کاسه این سد را حدود چهار هزار نفر ( افزون بر هزار خانوار) اعلام کرده بود.

تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه به ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
قرائت فاتحه استاندار گلستان بر مزار مختومقلی فراغی 

برپایه این گزارش، دراین بازدید معاونان اقتصادی و امور عمرانی استانداری و مدیران کل شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن گلستان حضور داشتند.

استاندار گلستان قبل از این بازدید، در آرامگاه شاعر و عارف شهیر ترکمن مختومقلی فراغی و پدرش دولت محمد آزادی و نیز مزار شهیدان مراوه‌تپه حضور و قرائت فاتحه داشت همچنین با خانواده یکی از عشایر این شهرستان مرزی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

شهرستان مراوه تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha