امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های مراغه و ایغدیر ترکیه

مراغه- ایرنا- رئیس دانشگاه مراغه گفت: تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ایغدیر ترکیه به منظور گسترش همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی به امضا رسید.

«محمد زادشکویان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری تبادل استاد و دانشجو جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، جذب دانشجوی بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی مشترک در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در مورد لزوم اخذ مجوز برای تبادل دانشجو بین و دانشگاه، بیان کرد: اخذ مجوزهای لازم پس از امضای این تفاهم‌نامه همکاری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود. 

رئیس دانشگاه مراغه بیشترین زمینه همکاری با دانشگاه ایغدیر ترکیه را در رشته‌های بخش کشاورزی عنوان، و ابراز امیدواری کرد که اهداف دوجانبه در این تفاهم‌نامه همکاری تحقق یابد. 

به گزارش ایرنا حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ نیز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و دانشگاه ایغدیر ترکیه خبر داده بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha