جاده ارتباطی و آب مهمترین اولویت شهرستان درگز است

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری درگز درخراسان رضوی گفت: تکمیل جاده درگز- کبکان- قوچان و تامین آب پایدار بخش کشاورزی، مهمترین اولویت این شهرستان مرزی در استان است که در سفر هیات دولت به خراسان رضوی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

محمد کرمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از حضور یکی از وزیران در این شهرستان در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی خبر داد و افزود: تکمیل جاده در دست ساخت درگز- کبکان - قوچان با کمبود اعتبار مواجه است و امیدواریم در سفر هیات دولت به خراسان رضوی، موضوع تامین ردیف اعتباری ملی برای این طرح محقق شود.

وی با بیان اینکه احداث جاده جدید و ایمن،  مسیر دسترسی به شهرستان را ۸۰ کیلومتر کوتاه می کند، افزود: در صورتی که به بودجه کنونی و اندک این طرح بزرگ بسنده شود، جاده درگز- کبکان- قوچان تکمیل این طرح بیش از ۲۵ سال زمان خواهد برد.  

سرپرست فرمانداری درگز گفت: مساله تامین آب پایدار کشاورزی دیگر دغدغه مهم شهرستان درگز است که موضوع به وضعیت سدهای "ابیورد" و "درونگر" بازمی‌گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: سد ابیورد که مدتی از افتتاح آن می گذرد، اکنون برای آب‌گیری نیازمند رفع عیب و نقص است، هدف از احداث این سد جلوگیری از خروج آب های جاری شهرستان از جمله رود زنگلانلو بود که اکنون با وجود صرف میلیاردها تومان هزینه محقق نشده و کشاورزان منطقه نیز که در پایاب سد استقرار دارند، از آب آن محروم هستند.

وی، زندگی مردم شهرستان درگز را وابسته به کشاورزی و دامداری دانست و گفت: سد درونگر که سالها از احداث آن می گذرد در شبکه پایاب با مشکل مواجه است به گونه ای که اگر کشاورزان برای میزان مشخصی آب هزینه می کنند در نهایت نیمی از سهمیه خود را به دلیل نقص در شبکه پایاب و یا مسیرهای انحرافی غیرمجاز، دریافت نمی کنند.  

به گزارش ایرنا، شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

مرکز این شهرستان مرزی و کوهستانی در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته جاری به مقصد خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha