۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84699159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید استاندار کردستان از اماکن تاریخی و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- بازدید استاندار کردستان از سه عمارت شاخص شهر سنندج، راه‌اندازی ۱۱ تور مجازی گردشگری در کردستان و برپایی نمایشگاه هنرهای چوبی در مریوان عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به ‌گزارش ایرنا، استاندار کردستان در بازدید از سه عمارت شاخص خانه کُرد، موزه و عمارت خسروآباد سنندج به بیان ظرفیت های استان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های کردستان وجود اماکن تاریخی، طبیعت بکر و صنایع دستی است که باید از این ظرفیت به نفع رونق اقتصادی استان استفاده شود.

اسماعیل زارعی کوشابا بیان اینکه بی گمان گردشگری مهمترین حوزه بخش خدمات است که می‌تواند اشتغال و درآمد قابل توجهی را عاید استان کند تاکید کرد: با در نظر گرفتن مجموع توانمندی ها، کردستان می‌تواند قطب مطرح گردشگری در منطقه و کشور باشد.

او برگزاری جشن های نوروزی و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در ایام نوروز برای گردشگران را در راستای شناساندن و معرفی استان برشمرد و گفت: با اقدامات انجام شده و استقبال گرم هموطنان از سفر به کردستان تا حدود زیادی اهداف پیش بینی شده محقق شده است و تلاش خواهیم کرد در سال آینده برنامه ریزی های گسترده‌تری در این راستا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با عزم راسخی که در مدیران دولت سیزدهم وجود دارد و همکاری و ایجاد فضا برای فعالیت بخش خصوصی، می‌توان اطمینان داد که آینده روشنی در انتظار صنعت گردشگری کردستان است.

زارعی کوشا یادآور شد: هدف اصلی مدیریت استان این است که کردستان فرهنگی با همه ظرفیت هایش در سطح ملی و جهانی به مردم معرفی شود و در سالیان آینده شاهد شکوفایی همه جانبه استان باشیم.

راه‌اندازی ۱۱ تور مجازی گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: تور مجازی بازدید از ۱۱ جاذبه‌ تاریخی و گردشگری استان ویژه گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ فراهم شده است.

یعقوب گویلیان افزود: این ۱۱ اثر شامل آبیدر سنندج، میدان آزادی سنندج، دریاچه زریوار مریوان، خانه کُرد، کلیسای سنندج، مسجد جامع سنندج، موزه سنندج، عمارت مشیر سنندج، پل قشلاق سنندج، پارک سپیدار و گردنه صلوات آباد سنندج است.

وی یادآور شد: گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سایت تور مجازی راهنمای گردشگری استان به ‌آدرس /https://tkurd.ir با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان آشنا شوند.

برپایی نمایشگاه هنرهای چوبی در مریوان

معاون صنایع ‌دستی کردستان اداره کل میراث فرهنگی گفت: همزمان با ایام نوروز، نمایشگاهی از آثار هنرهای چوبی در نگارخانه شهرستان مریوان برپا می‌شود که در این نمایشگاه آثاری فاخر از هنرهای چوبی و نازک‌کاری حاصل تلاش «حسام حیدری» هنرمند شاخص و برجسته عرصه صنایع دستی استان به نمایش گذاشته می‌شود.

فرهاد حامدی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه تشویق و حمایت هنرمندان و معرفی آثار هنری سنتی به مسافران و گردشگران نوروزی و دیگر علاقه مندان و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از صنایع‌ دستی و حفظ و انتقال این هنر زیبا به آیندگان است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از نهم فروردین‌ماه به مدت پنج روز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha