۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84699181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب‌الله عراق: امنیت اعضای مستقل پارلمان را تأمین می‌کنیم/ کاندید بارزانی رییس‌جمهور نخواهد بود

تهران-ایرنا- مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تهدید اعضای مستقل پارلمان این کشور نوشت که مقاومت اسلامی آماده‌ است تا امنیت این اعضا را کاملا تامین کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق دیشب در توئیتی نوشت که مقاومت عراق برای حمایت از هر نماینده‌ای که در معرض تهدید و فرصت‌طلبی قرار گیرد، آمادگی دارد.

ابوعلی العسکری در ادامه توئیت خود به موضوع جنجالی نامزدی ریبر احمد برای ریاست جمهوری عراق اشاره کرد و گفت که کاندیدای رییس جمهوری مسعود بارزانی، رییس عراق نخواهد بود.

وی افزود: ما نه موافق تشکیل دولت اضطراری هستیم و نه موافق انحلال پارلمان و نه موافق رئیس جمهوری ریبر احمد.

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین اعلام کرد که آتش زدن دفاتر احزاب و آنچه که به تازگی اتفاق افتاد، از نظر ما قابل قبول نیست و دستگاه‌های مربوطه باید برای مرتکبین تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نایف جردو الگرگری مشهور به نایف کردستانی از شخصیت های نزدیک و همسو با حزب دمکرات کردستان عراق، یکشنبه گذشته در توئیتی موهن نوشته بود: «من با مرجعیت عربی از [تبار] اهل بیت موافق هستم، نه با مرجعیت هندی، فارسی و افغان که سیّد نیستند؛ حتی اگر عمامه سیاه بر سر داشته باشند».

این اقدام شخصیت نزدیک به بارزانی، باعث خشم ملت عراق شد؛ تا جایی که حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که هیچ ارتباطی با نایف الگرگری ندارد.

کمتر از یک ساعت پس از توییت توهین آمیز این چهره نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق، با فراخوان‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی، صدها معترض خشمگین به سوی مقر حزب دموکرات کردستان عراق در خیابان ۵۲ الکرادة بغداد مجاور دانشگاه غیرانتفاعی «اوروک» هجوم آوردند.

ساعتی پس از نیمه شب معترضان وارد مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد شده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

معترضان، مقر حزب دموکرات اقلیم کردستان را «مرکز فتنه» نامیدند و در حالی که تصاویری از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان را در دست داشتند، خواستار تعطیلی مقر حزب مذکور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha