۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبر: 84699288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید بیش از یک میلیون و ۸۳۵هزار قطعه ماهیان زینتی در فسا  

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: پارسال بیش از یک میلیون و ۸۳۵هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در شهرستان فسا تولید شد.

ناصر انصاری  روز سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: در این شهرستان  ۲ واحد در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فعالیت دارند که در سال گذشته موفق به تولید  بیش از یک میلیون و ۸۳۵هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شدند.

به گفته وی; گوپی، آنجل، تترا، دیسکاس، اسکار، پلاتی، دم شمشیری، لجن خوار، لوچ و گورامی  گونه های  تولید شده ای هستند  که  علاوه بر توزیع درون استانی به استان‌ های همجوار نیز صادر شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سال گذشته همچنین، بیش از ۶۶ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع آمور و کپور در استخر های دو منظوره کشاورزی رها سازی و عملیات پرورش انجام گرفت که این میزان  نسبت به سال قبل خود(سال ۱۳۹۹) نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رها سازی بچه ماهیان در فصل بهار و صید آنها حدودا در بهار آینده آن صورت می گیرد  افزود: پیش بینی می شود بیش از ۵۰تن گوشت سفید از این حجم رها سازی ماهی تولید شود.

به گفته وی؛ کشاورزان می‌توانند از ویژگی جلبک خواری ماهیان گرمابی در استخر های ذخیره آب کشاورزی به جهت جلوگیری از رشد جلبک ها استفاده کنند و علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات زراعی و باغی خود در تولید گوشت سفید نیز سهیم شوند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha