۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84699718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبات کارکنان نظام سلامت ۹هزار میلیارد تومان است

مشهد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات کارکنان نظام سلامت در قالب کارانه و  معوقات در بخش‌های مختلف حدود ۹ هزار میلیارد تومان و میزان مطالبات ما از بیمه تامین اجتماعی حدود هشت هزار میلیارد تومان شده است.

دکتر بهروز رحیمی سه‌شنبه در نشست با مدیران دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور پرداخت مطالبات مانده جامعه پرستاری است و از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری آغاز شده که می‌تواند به هویت و انسجام حرفه‌ای جامعه پرستاری کمک کند و به طور قطع میزان دریافتی پرستاران بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول‌های مساعد سازمان های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات در این حوزه تا ۲ماه آینده بخش اعظم مطالبات نظام سلامت و به‌خصوص جامعه پرستاری پرداخت می‌شود و در این حوزه وضعیت نیشابور با میانگین کشوری برابری می‌کند و مطلوب است.

معاون توسعه مدیریت وزیر بهداشت گفت: معتقدیم حتی یک ماه عقب افتادن مطالبات کادر بهداشت‌ودرمان صحیح نیست و در مواردی به خاطر کمبود منابع و عدم تامین درست و دقیق منابع لازم دچار تاخیر در این بخش هستیم و امیدواریم با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه این‌ مشکل حل شود.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت سال ۱۴۰۰ مربوط به مبارزه با کرونا بود و رونق و آرامش اجتماعی به برکت جانفشانی‌های کادر بهداشت و درمان حاصل شد.

وی افزود: فساد ستیزی و محرومیت‌زدایی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و در این چارچوب باید در کنار مردم قرار گرفته و حرف آنان را بشنویم و این سرمایه اجتماعی را ارتقا بدهیم در غیر این صورت در آینده از ما به نیکی یاد نخواهد شد.

۲۳۰هزار پست خالی در وزارت بهداشت وجود دارد

رحیمی گفت: در حال‌حاضر در وزارت بهداشت بالغ بر ۲۳۰هزار پست خالی وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه هستیم.

معاون توسعه وزیر بهداشت درخصوص روند تغییر وضعیت کارکنان و ایثارگران گفت: حدود یکصد هزار نفر از نیروها رابطه‌هایی غیر از پیمانی و استخدام رسمی در قالب قراردادی، طرحی و نیروهای ۸۹روزه دارند و پارسال ۶۷هزار نفر از این نیروها تحت عنوان نیروهای قانون جامعه ایثارگری تبدیل وضعیت شدند ولی همچنان تعداد زیادی باقی ماند که باید تبدیل وضعیت شوند و امسال در تلاش هستیم با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اداری استخدامی و سازمان مدیریت کشور بخش دیگری از این نیروها تبدیل وضعیت شوند و این کم‌ترین پاداش مدافعان سلامت برای ایجاد امنیت شغلی و آرامش روانی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن نیشابور در مسیر حرم مطهر رضوی گفت: بخش زیادی از خدمات آمبولانس‌ها توسط نیروهای خدماتی پزشکی ارائه می‌شود که نیازمند لجستیک نیرومندی است و در حال حاضر نیازمند سه‌هزار دستگاه آمبولانس برای تقویت و اصلاح ناوگان لجستیک آمبولانس هستیم و برنامه ما برای امسال تهیه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس است و برای انتقال بیمار در بین مراکز درمانی و بیمارستانی هم ۲۰۰ دستگاه آمبولانس پیش‌بینی شده و امیدواریم با همکاری مجلس این نیاز مرتفع شود.

رحیمی گفت: حوزه سلامت را نمی‌توان از بخش حکمرانی جدا کرد که نشان‌دهنده اهمیت عظیم این بخش است و یکی از دستاوردهای انقلاب در کنار امنیت و توان دفاعی حوزه بهداشت و درمان است که دستاوردی عظیم است و در این راستا امروز ۹۵درصد داروهای مورد نیاز تولید داخل است.

وی اظهار کرد: همه طرح‌های بهداشتی در دست اجرا در نیشابور در اولویت قرار می‌گیرد و مصوبات خوبی هم طی سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

امروز معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به همراه مدیرکل منابع انسانی، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری و معاون عمران اداره توسعه منابع فیزیکی، تجهیزاتی و عمرانی وزارت بهداشت از بیمارستان حکیم و ۲۲بهمن نیشابور بازدید کردند.

مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha