۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84699877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد شهرداری‌ها خراسان شمالی از مالیات پارسال ۴۹ درصد رشد یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: میزان درآمد های مالیاتی پرداخت شده به دهیاری ها و شهرداری های استان در سال ۱۴۰۰ به نسبت مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰ درصد رشد یافت.

یوسف یعقوبی نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سهم سه درصدی دهیاری ها، شهرداری ها و روستاهای فاقد دهیاری از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار داشت: میزان درآمدهای مالیاتی در این استان طی سال گذشته ۹۲۱ میلیارد تومان بود که سهم شهرداری ها و دهیاری ها از این میزان ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی؛ در سال ۱۳۹۹ نیز حدود ۱۰۱ میلیارد تومان سهم شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری از مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: از این میزان؛ ۱۰۲ میلیارد تومان به شهرداری ها، یک میلیارد تومان به مناطق عشایری، ۴۷ میلیارد تومان به روستاهای دارای دهیاری و مابقی به روستاهای فاقد دهیاری است.

وی تصریح کرد:۵۰ درصد مالیات خراسان شمالی توسط صنایع بزرگ آلومینای جاجرم، پتروشیمی خراسان، سیمان بجنورد و قند شیروان پرداخت می شود که امسال ۴۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

یعقوبی نژاد اظهار داشت: این اداره کل برای حمایت از تولید، تلاش داشته است تا با تقسیط بدهی ها، به تولید و اشتغال کمک کند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به دنبال بهسازی ساختار معافیت‌های مالیاتی و حذف بسیاری از معافیت‌های غیرضروری است، عنوان کرد: تقسیم عوارض مالیات بر ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت به مناطق پرداخت می شود و در این زمینه به شهرداری ها ظلم نشده است.

مالیات بر ارزش افزوده؛ مالیات غیر مستقیمی است که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می‌گردد.

سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال مالیات، سال ۱۳۹۹ از بخش های مختلف در خراسان شمالی وصول شد که از این مجموع مالیات وصولی پارسال ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و عملکرد و هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم و ارزش افزوده بوده است.

خراسان شمالی از نظر میزان وصول مالیات در ردیف چند استان آخر کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha