ظرفیت کافی برای افزایش پهنای باند خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند در این استان وجود دارد و با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، تمهیدات لازم از قبل پیش‌بینی شده است.

مصطفی بهی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال همه تلاش‌ها برای پایداری شبکه ارتباطی استان انجام شد تا مردم با خیال راحت از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه افزایش حجم استفاده از خدمات ارتباطی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های پرتردد کشور بوده، پایداری ارتباطات به‌خصوص در ایام نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه آمادگی لازم برای حفظ پایداری ارتباطات را کسب کرده‌اند و تمهیدات لازم برای پاسخگویی به نیاز مشترکان سرویس‌های ارتباطی اندیشیده شده است.

وی از افزایش پهنای باند دیتای ورودی به استان خبر داد و افزود: با افزایش صورت گرفته در پهنای باند استان اکنون میزان آن ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه است و میزان مصرفی در زمان پیک حدود ۶۰ گیگابیت بر ثانیه تجربه شده که از این میزان ۲۵ گیگابیت بر ثانیه مصرفی مخابرات، ۲۰ گیگابیت بر ثانیه مصرفی همراه اول و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه مصرفی ایرانسل است.

بهی اظهار داشت: پهنای باند مخابرات نیز تا ۴۲ گیگابیت بر ثانیه پیش‌بینی شده که در حال حاضر حدود ۲۵ گیگابیت بر ثانیه مصرف می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این هماهنگی لازم برای لغو تمامی عملیات‌های حفاری در حاشیه جاده‌ها و حریم فیبر نوری با استانداری خراسان جنوبی انجام شده که از هرگونه آسیب احتمالی به شبکه فیبر جلوگیری شود و به فرمانداری‌های استان نیز برای صیانت از فیبر نوری در سطح هر شهرستان تاکید شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی کامل تیم‌های فنی و پشتیبانی ارتباطات استان عنوان کرد: مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و مخابرات منطقه با برقراری شیفت‌های ۲۴ ساعته در حوزه‌های مختلف، وضعیت ارتباطات را رصد کرده و آمادگی کامل برای رفع خرابی‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با اختصاص و انتقال کانکس مجهز سیار تلفن همراه و کامیونت ویژه حمل آن به مرکز استان توسط مخابرات منطقه، آمادگی لازم برای تامین ارتباط در مواقع ضروری نیز مهیا شده است.

بهی بررسی و رفع ایرادات شبکه حین تحویل و تحول شبکه به پیمانکار جدید و لغو فعالیت‌های غیرضروری نظیر بهسازی‌هایی که احتمال ایجاد اختلال در شبکه دارند را از دیگر اقدامات انجام شده برای حفظ پایداری ارتباطات در نوروز ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha