۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84700078
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: خانه ملت مصمم به رفع موانع تولید دانش بنیان است 

بجنورد-ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت تلاش دارند تا موانع موجود برای تولید بویژه تولید دانش بنیان زودتر رفع و برطرف شود تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

امان الله حسین پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد که یکی از قوانین ارزشمند مجلس برای کمک به بهبود رشد اقتصادی کشور محسوب می شود، همچنین نمایندگان با تصویب قانون، تلاش کردند تا موانع مربوط به کسب و کار برطرف و صدور مجوزها برای سرمایه گذاران سهل شود، امسال هم اهتمام ما در خانه ملت رفع قوانین مزاحم در زمینه تولید است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین مزاحم تولید باید برداشته شود و برخی  قوانین باید اصلاح شود افزود: مقدمات در مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال آماده است و در سال جدید تمام موانع برای تولید بویژه تولید دانش بنیان برداشته می شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گره خوردن شعار سال به موضوع اقتصاد نشان از وجود مشکلات در این زمینه داشته و رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر همواره دغدغه اقتصاد و رونق تولید داشته اند و امسال به صورت ویژه به این موضوع تاکید دارند.

وی افزود: برای رسیدن به رونق تولید و رونق اقتصادی چاره ای جز تولید با محوریت دانش بنیان و علمی نداریم، برای مقابله با مشکلات اقتصادی و غلبه بر تحریم ها باید تولید رونق گیرد و در این زمینه باید توان علمی و تولید دانش بنیان تقویت شود.

وی با تاکید بر نقش دانش بنیان و تولید علمی در بازاریابی محصولات گفت: تولیدی که بر مبنای علمی باشد کم هزینه تر و بهره وری در آن بالاتر است، باید تلاش کنیم با کمترین هزینه ها، بیشترین میزان تولید محصولات محقق شود. اکنون، رقابت در بازارهای جهانی در محور اقتصاد و تولید است، کالایی که از فناوری بیشتر و پیشرفته‌تر برخوردار باشد بازار بهتری دارد که این مهم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان دست یافتنی است.

حسین پور گفت: اکنون به علت شرایط نامناسب در واحدهای تولیدی و بهره نبردن از دانش روز، شاهدخام فروشی در بسیاری از زمینه های کشاورزی و معدنی هستیم، علاوه بر آن علمی نبودن تولید در کشور سبب شده تا هزینه های تولید بسیار بالا باشد که در نتیجه آن قیمت تمام شده تولید محصول بالا است.

وی خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت تمام شده تولید سبب کاهش توان رقابت تولیدکنندگان کشور در سطح جهان شده است؛ در این میان استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان می تواند به کاهش هزینه های تولید و افزایش توان رقابت در بازارهای جهانی کمک کند. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدی که بر مبنای علمی باشد، محصول بهتر و با کیفیت بالاتری را به بازار عرضه می کند و مشتری بیشتری را به خود جذب می کند. 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی ظرفیت علم و دانش و شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات اقتصاد و تولید را شناسایی و گوشزد کرده اند و اکنون تمام مسوولان باید برای تحقق آن تلاش داشته باشند، تحقق منویات معظم له با مصاحبه و زدن بنر و یا صحبت کردن امکان پذیر نیست باید تلاش شود تا از تمام ظرفیت ها در این زمینه بهر برد. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: به یقین تحقق شعار سال دغدغه اشتغال و بیکاری در جامعه را به دنبال دارد.  

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha