جشن نوروزگاه در تربت‌حیدریه برگزار شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 84700096
جشن نوروزگاه در تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- پنجمین جشن نوروزگاه با حضور مسوولان محلی و گردشگران در مجموعه فرهنگی تاریخی مزار قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار ‌شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای نوروز امسال چهار جشن نوروزگاه در روستاهای شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه برگزار و امروز نیز پنجمین جشن نوروزگاه در این مکان تاریخی برگزار ‌شد.
علی محمدی افزود: جشن‌های نوروزگاه در روستای ملی بسک و رود معجن و روستاهای گردشگر پذیر حصار، رزگ و ساق و امروز نیز با حضور نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران ادارات، گردشگران و علاقه‌مندان در مزار قطب الدین حیدر برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن‌ها احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، تقویت روحیه نشاط و شادابی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی مردم در گذشته و همچنین جذب گردشگر است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: در این آیین بسیاری از بازی‌های بومی محلی، موسیقی سنتی و غذاهای سنتی روستاها به نمایش گذاشته شد.
محمدی افزود: برای استقبال از گردشگران در این شهرستان، ۳۲ جاذبه تاریخی و گردشگری با استقرار راهنمای گردشگر در آنها و ۶ کمپ و بوستان به منظور اسکان موقت گردشگران ساماندهی شده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha