بیش از دو میلیون مسافر نوروزی در واحدهای اقامتی استان فارس اسکان یافتند

شیراز-ایرنا-سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون یک‌میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۳۸ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی فارس بازدید کردند، گفت: در این مدت تعداد دو میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۴۱ نفر در واحدهای اقامتی استان فارس اسکان داده شدند.

سید مؤید محسن نژاد روز چهارشنبه در خصوص جزئیات بازدیدهای مسافران در ایام نوروز اظهار کرد: از تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین ماه جاری، ۳۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ بازدید کردند و این مکان  در صدر شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی فرهنگی فارس قرار دارد.

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید هم از روز ۲۷ اسفندماه تاکنون با ۲۲۶ هزار و ۵۶۰ نفر رتبه دوم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص داده و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۰۳ هزار و ۶۲۷ نفر در رتبه سوم قرار دارد.

محسن نژاد افزود: ارگ کریمخان با ۱۲۱ هزار و ۸۰ نفر در رتبه چهارم و مجموعه پاسارگاد با ۱۱۶ هزار و ۷۴۰ نفر در رتبه پنجم از تعداد بازدید اماکن فرهنگی و تاریخی فارس قرار دارند.

سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در این مدت تعداد دو میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۴۱ نفر در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، بومگردی، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری،کمپ و چادرهای مسافرتی، منازل استیجاری،‌ مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اسکان یافتند.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد،نقش رستم،نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می‌روند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود که این روزها پذیرای مسافران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha