تامین آب، شرط احداث باغ در اراضی شیبدار فارس است

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تخصیص آب توسط وزارت نیرو پیش شرط لازم برای احداث باغ در اراضی دیم مناطق سرناباد، اسفیان و تل زری شهرستان سپیدان است.

مجتبی دهقان پور روز چهارشنبه در بازدید از اراضی شیبدار شهرستان سپیدان گفت: بر اساس اولویت های خود پیگیر به نتیجه رسیدن طرح ۷۵۰ هکتاری در این منطقه‌ایم تا بستر اشتغال و تامین معیشت مردم منطقه نیز فراهم شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه نمونه این طرح از سالیان گذشته هم وجود داشته است، اظهار کرد: به طور مشخص در منطقه دژکرد شهرستان اقلید حدود ۱۱ هزار هکتار باغات دیم احداث شده است. 
به گفته وی؛ باغ های مذکور باعث شده در معیشت مردم تحول اساسی اتفاق بیفتد به نوعی که در آن منطقه بعد از اجرای طرح در بحث اشتغالزایی گام های اساسی برداشته شده است. 
دهقان پور تاکید کرد: علاوه بر آن ایجاد باغ در اراضی شیبدار به حفظ و ذخیره آب در خاک و همچنین جلوگیری از فرسایش آن کمک می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ هکتار از اراضی منطقه به احداث باغ دیم اختصاص یافته است، افزود: تحقق کشت در اراضی دیم را دنبال می کنیم تا بحث کشت آبی را هم امتداد آن بتوانیم اجرایی کنیم.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha