۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 84700264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود با ١٧ هزار واحد رشد

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 84700264
بازگشت شاخص بورس به مدار صعود با ١٧ هزار واحد رشد

تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ١٠ فروردین ماه) با ١٧ هزار و ٩٢١ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۳۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ١٢ میلیارد و پنج میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال و در بیش از ۶۹۸ هزار و ۴۶۸ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۹۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال و در ۴۴۱ هزار و ۱۵۴ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه ‌هزار و ١٧ واحد افزایش به ۳۶۵ هزار و ۹۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۸۸۰ واحد رشد به ۲۲۸‌هزار و ۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ ‌هزار و ۳۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۵۷‌ هزار و ۹۸۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ١٠ هزار و ٣٢٣ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ١٢٧ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳۵ واحد،  گروه مپنا (رمپنا) با ۶۹۲ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۸۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٣٠١ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ٢٩٨ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ٢٠٩ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۲۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)،  پالایش نفت تهران (شتران)، پارس خودرو (خپارس) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ١١٧ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۶۰ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ٢٧ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۷ هزار و ۳۱۴ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، نیروگاه زاگرس کرثر (بزاگرس)، صنعتی مینو (غصینو) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha