۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84700376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکان ۲۲ هزار و ۷۱۵ میهمان نوروزی در مدارس دزفول

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84700376
اسکان ۲۲ هزار و ۷۱۵ میهمان نوروزی در مدارس دزفول

دزفول-ایرنا- سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول گفت: ۲۲هزار و ۷۱۵ میهمان نوروزی از ۲۶ اسفندماه گذشته تا شب گذشته در قالب چهار هزار و ۹۰۰ خانواده در مدارس دزفول اسکان یافتند.

امیر ظاهرطحان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ابتدا ۲۰ آموزشگاه برای اسکان میهمانان نوروزی آماده شده بود ولی با توجه به استقبال مسافران، ۶۰ آموزشگاه با ۵۰۰ اتاق همراه با سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین مسافر نوروزی ۲۶ اسفندماه در مدارس دزفول اسکان داده شد، ادامه داد: برای رفاه حال مسافران، مدارس در بهترین مناطق فراهم شدند.
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: با دستور فرماندار و مسوولان گردشگری دزفول خانه معلم نیز راه اندازی و ۸۴ خانواده برابر با ۷۴۳ نفر در خانه معلم دزفول پذیرش شدند.
وی افزود: ۲۶۷ خانواده برابر با یکهزار و ۲۹۸ نفر  در  اردوگاه شهید رجایی و ۵۰ خانواده برابر با ۳۰۰ نفر در اردوگاه شهید قاضی اسکان یافتند.
ظاهر طحان مجموع میهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس و مراکز آموزشی دزفول را چهار هزار و ۹۰۰ خانواده  برابر با ۲۲هزار و ۷۱۵ مسافر اعلام کرد و گفت: بیشترین مسافر نوروزی استان خوزستان در دزفول پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه پرسنل آموزش وپرورش به صورت شبانه روزی در اختیار میهمانان نوروزی هستند، افزود: با توجه به تاکید حضوری بودن مدارس از ۱۴ فروردین باید هرچه سریعتر مدارس برای دانش آموزان آماده شوند.
سرپرست آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه بازگشایی مدارس خواسته خانواده‌ها است، گفت: امسال که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی است باید توجه ویژه‌ای به توسعه هنرستان‌ها داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به توصیه مقام معظم  رهبری، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش باید تمام همت خود را برای توسعه هنرستان‌ها و جذب حداکثری پایه نهم به دهم و توسعه رشته‌های فنی و کار و دانش بکار گیریم.
ظاهرطحان گفت: دنبال رشته هایی هستیم که به اشتغال و کارآفرینی ختم شوند به همین منظور راه انداری رشته بهیاری پیشنهاد شده زیرا دزفول از نظر پزشکی، شمال خوزستان را پوشش می‌دهد و این رشته از نیازهای شهر است.
وی افزود: پرستاری و درمان در منزل به عنوان یکی از نیازهای شهرستان مطرح است که با راه اندازی رشته بهیاری می‌توان در این زمینه اشتغالزایی کرد.
سرپرست آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: نگهداری هواپیما، محیط بانی، راهنمای گردشگری و کپوبافی از دیگر رشته‌هایی است که باید در دزفول راه اندازی شوند.
وی درخصوص حضوری بودن مدارس دزفول نیز گفت: بازگشایی مدارس نیازمند مقدماتی از جمله سرویس مدارس است که  باید با همکاری تاکسیرانی و راهور انجام شود.
ظاهر طحان بیان کرد: شهرداری‌ها باید درخصوص خط کشی و نظافت اطراف مدارس همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست آموزش و پرورش دزفول گفت: کنکور برای مدارس غیرمجاز که با اساتید پروازی اداره می‌شوند اهمیت زیادی دارد به همین دلیل، دانش آموزان را تشویق می‌کنند در خردادماه  امتحان ندهند و شهریورماه با نمره بالا قبول شوند این در حالی است که در آموزشگاه‌های رسمی و مجاز چنین موضوعی نیست.

وی افزود: اگر نتوانیم جلوی آنها  را بگیریم مشکل ایجاد می شود زیرا امتحان نهایی برای ما  مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha