۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84700377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی ایران و پاکستان پیرامون برجام و برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس همسایگان افغانستان در چین از گفت وگو پیرامون آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین، برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی از جمله توسعه تجارت مرزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه به نقل از اظهارات «شاه محمود قریشی» در دیدار امروز وی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در شهر تونشی واقع در شرق چین، اعلام کرد: پاکستان مشتاق به جهش از روابط دوستانه به سمت مشارکت قوی اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

قریشی تاکید کرد که مناسبات نزدیک و تبادل هیات‌های بلندپایه ۲ کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی مظهر تحکیم مناسبات تهران و اسلام‌آباد است.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر برگزاری بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در زمان نزدیک، به اطلاع همتای ایرانی خود رساند که ۸۵ درصد عملیات توسعه زیرساخت و احداث بازارچه مرزی در گذرگاه جدید مند-پیشین تکمیل شده است.

وی با ابراز خرسندی از ارسال کالا از پاکستان به ترکیه از طریق ایران با استفاده از سامانه TIR، نسبت به تداوم همکاری دو کشور در تسهیل صادرات کالا ابراز امیدواری کرد.

شاه محمود قریشی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان، اعلام کرد که مردم و دولت این کشور مشتاقانه نگاه رو به جلو به سفر آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان دارند.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از دیدار با دکتر امیرعبداللهیان طی گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که طرفین تحولات افغانستان را بررسی کردند و وی از جانب وزیرخارجه ایران در جریان تحولات پیرامون مذاکرات وین قرار گرفت.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای تداوم رایزنی‌ها و همفکری درباره مسائل مهم بین المللی از جمله تحولات منطقه توافق کردند.

سومین نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان به میزبانی چین درحال برگزاری است. دومین نشست وزیران امور خارجه پنجم آبان ماه سال گذشته به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

نخستین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور گذشته به صورت مجازی به میزبانی پاکستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha