هوای آذربایجان غربی تا اواسط هفته آینده پایدار است

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان تا اواسط هفته آینده بدون پدیده و پایدار است.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی با توجه به عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو روز چهارشنبه احتمال بارشهای پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش دما در استان در روزهای آینده پیش بینی می شود، ادامه داد: هوای استان در روز های پنجشنبه و جمعه همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان رخ نداده است، افزود: در این مدت، شهرستان اشنویه سردترین شهر استان با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد بود و دمای بوکان به عنوان گرم ترین شهر ۱۹ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سالانه ۴۰۰ میلمیتر بارندگی دارد که در تامین اب برای کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند شهرستان سردشت با سالانه هزار میلیمتر بارندگی رتبه نخست بارشهای استان را داراست.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارشهای بهاره تا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha