استاندار سمنان: محرومیت‌زدایی در دولت آیت الله رییسی از اولویت ها است

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: محرومیت زدایی از مناطق محروم و کم‌برخوردار در دولت آیت الله رییسی به صورت جدی در اقصی نقاط انجام می‌شود و از اولویت‌ها است.

به‌ گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با مردم منطقه سرکویر و گروه‌های جهادی در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوه‌زر دامغان، بیان کرد: تمامی موارد و مشکلات بیان شده از سوی مردم روستای کوه زر، اولویت بندی خواهد شد و بر اساس اولویت های تعیین شده تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این‌منطقه برطرف شود. 

وی اضافه کرد: به علت عدم توجه به تولید ثروت در روستاها ، برخی از روستاهای استان سمنان خالی از سکنه و یا تبدیل به مکانی برای خوش نشینی شده است که باید برای احیای زندگی روستایی به اشتغال در روستاها توجه شود تا شاهد مهاجرت جوانان و حاشیه نشینی در شهرها نباشیم.

هاشمی اظهار داشت: ایجاد کارگاه های کوچک و افزایش مشاغل خانگی سبب تولید ثروت و در نتیجه از بین رفتن بیکاری می شود و آمادگی داریم تا اعتبار مناسبی را جهت آموزش مهارت به اهالی روستا اختصاص دهیم. 

وی افزود: طی جلسه ای در استانداری سمنان و با حضور مسئولان شهرستان دامغان و اعضای شورای اسلامی و موثران روستای کوه زر ، مشکلات مطرح و بر اساس اولویت برطرف خواهد شد.‌  

هاشمی به وجود معادن غنی و ظرفیت های فراوان معدنی در منطقه کوه زر اشاره کرد و گفت: یک درصد مسئولیت اجتماعی معادن باید در روستای مجاور همان معدن هزینه شود. 

وی ادامه داد: با تدبیر دولت آیت الله رئیسی، در نوروز امسال مردم دغدغه ای برای تامین کالای مورد نیاز خود نداشتند. 

استاندار سمنان بیان کرد: امروز همه مسوولان با پیروی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور میدانی در تمامی عرصه‌ها، در خدمت مردم هستیم و در این راستا بالغ بر ۶۵ گروه جهادی در سطح استان سمنان در حال خدمات رسانی به مردم هستند.  

به‌ گزارش ایرنا، ۵۵ گروه جهادی به روستای کوه‌زر و چندین روستای محروم شهرستان دامغان جهت ارائه خدمات جهادی اعزام شدند که  ۳۰ گروه جهادی دانشجویی، ۱۵ گروه جهادی محله‌محور و ۱۰ گروه جهادی طلاب مشغول خدمت رسانی هستند.

کوه‌زر یک روستا در دهستان قهاب رستاق بخش امیرآباد دامغان با ۲ هزار و ۵۶۰ نفر جمعیت است و در اطراف روستای کوه‌زر، روستاهای سلم‌آباد، توچاهی، کوه‌شاهی، کلو، ‌شیمی و چند آبادی کوچک قراردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha