۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 84700627
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اوتیسم از اختلالات پرهزینه است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اختلال طیف اوتیسم شایع‏ترین اختلال رشدی و از جمله اختلالات پر هزینه ای است که نیاز به خدمات تخصصی مستمر روان شناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری به مناسبت دوم آوریل مصادف با ۱۳ فروردین ماه، روز آگاه سازی اوتیسم در پیامی افزود: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم به علت دریافت این خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور، نخستین سازمانی است که در سال ۱۳۸۰ برای کاهش رنج و رفع نیاز خانواده های این کودکان اقدام کرده و تا به امروز در این مسیر بازوانی پرتوان همچون مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی اوتیسم تابعه، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و صاحب نظران دانشگاهی را به یاری در کنار خود داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان با راه اندازی ۱۰۷ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلال طیف اوتیسم، ۷ مرکز چندمعلولیتی، ۳ مرکز اقامت موقت، ۳۹۱ مرکز حرفه آموزی، ۱۳۰ کارگاه تولیدی حمایتی و ۱۶ مرکز پشتیبانی شغلی و همچنین ارائه خدمات غربالگری و تشخیص از طریق سامانه آنلاین، گام هایی هرچند ناکافی اما رو به جلو برداشته و با حمایت طلبی از سیاستگزاران با مدد خانواده ها و سازمان های مردم نهاد، گامی هایی را نیز در آتی برخواهد داشت.

قادری گفت: امید است با ایفای نقش سایر دستگاه های مسئول در قبال افراد دارای اختلال اوتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقای کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از تمام  کارشناسان زحمت کش و مسئول سازمان بهزیستی کشور و مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم، سال نو را با امید به تدارک طیفی از خدمات مفید و مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اوتیسم، تبریک می‌گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha