۹۴ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان میاندوآب تصویب شد

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست ۹ ساعته توسعه و برنامه‌ریزی این استان با محوریت میاندوآب گفت: ۹۴ مصوبه عمرانی و اقتصادی برای شتاب بخشیدن به روند رشد، پیشرفت و آبادانی این شهرستان طرح و به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان در پایان سفر ۲ روزه خود به میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۷۷ طرح عمرانی و ۱۷ مصوبه در حوزه اقتصادی است.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساختی و تکمیل راه‌های روستایی و محورهای ارتباطی شهرستان به عنوان مطالبه اصلی مردم بود که هم از منابع استانی و ملی در بازه زمانی مشخص اجرایی خواهد شد تا در زمینه رشد اقتصادی و رونق اقتصادی شهرستان اثرگذار باشد.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، توسعه فضاهای آموزشی میاندوآب و شهر جدید بکتاش و روستاها مصوبات قابل توجهی به تصویب رسید.  

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مصوبات مهم در حوزه اقتصادی میاندوآب که به تصویب رسید، ظرفیت و پتانسیل‌ حوزه کشاورزی شهرستان بود که با سرمایه‌گذاری نهادهای حاکمیتی صورت خواهد پذیرفت، مجتمع کشت و صنعت است که پس از بررسی و مطالعات و با هماهنگی‌های لازم با ستاد اجرائی فرمان امام این مجتمع در سطح شهرستان ایجاد می‌شود.

شهرک نهال در میاندوآب راه‌اندازی می‌شود 

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه میاندوآب قطب‌ کشاورزی و دامپروری در آذربایجان‌غربی است و دومین رتبه را از نظر تولیدات محصولات دامی و کشاورزی به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین این شهرستان به عنوان قطب تولید نهال که یکی از مزیت‌های نسبی منطقه است، با تامین زمین مورد نیاز و مطالعات انجام گرفته توسط جهاد کشاورزی، شهرک تولید نهال در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

استاندار:۹۴ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان میاندوآب تصویب شد

وی همچنین با اشاره به موقعیت میاندوآب، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بندر خشک در این شهرستان ایجاد می شود که به جهت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم از جمله عبور ریل، دارا بودن زمین و آب مورد نیاز ظرفیت اقتصادی در منطقه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: مصوبه‌ای در این راستا به تصویب رسید تا پس از اخذ مجوزهای لازم در سطح ملی و تامین زمین و سرمایه‌گذار این طرح بزرگ اقتصادی اجرایی شود که علاوه بر میاندوآب تحول بزرگی در شهرهای همجوار ایجاد می‌کند.  

معتمدیان افزود: در حوزه ایجاد گلخانه‌ نیز با توجه به وجود زمین مورد نیاز در این شهرستان و با هدف مدیریت منابع آبی، صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین به جهت اشتغال‌زا بودن، درآمدزایی، صادرات محور بودن و ارزآوری واحدهای گلخانه‌ای، تصویب شد تا پایان دولت ۲ هزار هکتار واحد گلخانه‌ای در سطح استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندوآب مستعد کشت و توسعه واحدهای گلخانه ای است و به عنوان پایلوت در استان انتخاب می‌شود، گفت: قرار شد توسط ستاد گلخانه‌ای که در استانداری مستقر است مطالعات لازم در این راستا انجام گیرد تا در میاندوآب به عنوان شهرستان مورد اولویت در توسعه واحدهای گلخانه ای این مهم اجرایی شود.

معتمدیان افزود: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و توسعه فضاهای ورزشی این شهرستان مصوبات خوبی به تصویب رسید که امید است با تلاش و پیگیری‌های نماینده مردم میاندوآب در مجلس و همچنین فرماندار و با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در هشتمین سفر شهرستانی خود میهمان مردم میاندوآب بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha