۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۳۰
کد خبر: 84700864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس درباره همسویی چین با روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد

لندن – ایرنا – رئیس سازمان اطلاعات سایبری انگلیس (جی‌سی‌اچ‌کیو) درباره پیامدهای ناشی از همسویی چین با روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین هشدار داده‌است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «جرمی فلمینگ» طی سخنانی غیرمعمول در جریان سفرش به استرالیا، ادعا کرد که مسکو  وضعیت اوکراین را "بسیار نادرست" ارزیابی کرده و مشاوران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "از گفتن حقیقت به او می ترسند".

این مقام انگلیسی مدعی شد که آرزوهای چین برای تبدیل شدن به یک بازیگر پیش‌رو و مهم در صحنه جهانی "از طریق اتحاد نزدیک با رژیمی که عمدا و بطور غیرقانونی قوانین بین المللی را نادیده می گیرد، تامین نخواهد شد."

فلمینگ با اشاره به این نکته که روسیه می داند چین در درازمدت از نظر نظامی و اقتصادی قوی تر خواهد شد افزود که ولادیمیر پوتین یک "انتخاب استراتژیک" روشن برای همسویی با چین انجام داده است. وی اضافه کرد که کرملین، چین را در بحران کنونی به عنوان تامین کننده تسلیحات، فناوری و بازاری بالقوه برای نفت و گاز خود می داند.

رئیس «جی‌سی‌اچ‌کیو» در عین حال مدعی شد که روسیه "قدرت ائتلافی غرب را دست کم گرفته است". وی افزود: پوتین پیامدهای اقتصادی تحریم ها را نادیده گرفته و روی توانایی های ارتش خود برای کسب یک پیروزی سریع بیش از حد حساب کرده است.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده است که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha