تحقق ۱۰۴ درصدی تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی در سال گذشته

ارومیه – ایرنا – سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته چهار درصد بیشتر از تعهد اشتغال مددجویان این نهاد در استان فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد و هزار و ۷۶۶ نفر شاغل شدند.

پروین محمدپوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی در سال گذشته هزار و ۶۹۸ فقره بود، توانستیم به اشتغال هزار و ۷۶۶ نفری برسیم که ۶۸ نفر بیشتر از پیش بینی ابتدای سال بود.

وی اضافه کرد: بهره گیری از الگوهای تسهیل‌گری اشتغال ازجمله پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان ونیازمندان، پرداخت جبران عدم کارایی معلولان و صدور مجوز فعالیت برای مراکز و موسسات غیردولتی از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال گذشته، ۶۶۸ میلیارد ریال وام ابلاغی از طریق بانک های عامل برای مددجویان این نهاد داشتیم که از این میزان ۵۴۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

محمدپوری اظهار کرد: با این وام،  هزار و ۳۱ طرح خوداشتغالی و کارفرمایی در سطح شهرستان های آذربایجان غربی اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان یکی از ماموریت های اساسی بهزیستی است که در سال جاری نیز براین اساس گام برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهزیستی در کنار کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی مسوول در حوزه اشتغال نیازمندان به ویژه معلولان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha