۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰
کد خبر: 84701010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس: روسیه مواضع خود را در شرق و غرب کی‌یف حفظ کرده است

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین اعلام کرد که روسیه همچنان مواضع خود را در شرق و غرب کی‌یف حفظ کرده است.

 به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: برغم اظهارات روسیه مبنی بر کاهش فعالیت نظامی در اطراف چرنیهف، همچنان حملات موشکی و گلوله باران قابل توجه در این مناطق ادامه دارد.

طبق این ارزیابی، نیروهای روسی با وجود عقب نشینی تعداد محدودی از یگان‌ها، همچنان مواضع خود در شرق و غرب کی‌یف را حفظ کرده‌اند و احتمال دارد در روزهای آینده درگیری های شدیدی در حومه شهر رخ دهد.

وزارت دفاع انگلیس دیروز ادعا کرده بود که شکست‌های مکرر روسیه و حملات متقابل موفقیت آمیز نیروهای اوکراینی به این معنی است که تقریباً حمله روسیه در هدف خود برای محاصره کیف شکست خورده است.

در ادامه ادعا شده بود: اظهارات روسیه در مورد کاهش فعالیت در اطراف کی‌یف و گزارش هایی مبنی بر خروج برخی واحدهای روسی از این مناطق، ممکن است نشان دهنده پذیرش روسیه باشد که اکنون ابتکار عمل در منطقه را از دست داده است.

وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی های امروز خود همچنین عنوان کرده است که درگیری‌های شدید در ماریوپول، به‌عنوان هدف اصلی نیروهای روسیه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha