رسانه آمریکایی: کره شمالی موشک قاره پیمای جدیدی آزمایش نکرده است

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی سی ان ان مدعی شد که موشک قاره پیمای آزمایش شده توسط کره شمالی در هفته های اخیر، همان موشک آزمایش شده در سال 2017 بوده و موشک جدیدی نیست.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از یک مقام نظامی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: کره شمالی همه واقعیت را درباره آزمایش موشکی اخیر نگفته است و موشک قاره پیمای آزمایش شده توسط این کشور در روزهای گذشته، به اندازه ای که اعلام شده، پیشرفته و ترسناک نیست.

این رسانه آمریکایی تاکید کرد: براساس برآورد اطلاعاتی واشنگتن و سئول، ادعای پیونگ یانگ درباره پرتاب موشک هواسونگ 17 صحیح نیست و کره شمالی همان موشک هواسونگ 15 را که قبلا در سال 2017 شلیک کرده بود، دوباره آزمایش کرده است.

مقام های کره جنوبی و ژاپن پیش از این اعلام کرده بودند که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای ممنوعه را آزمایش کرده است. این آزمایش برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ انجام شده است.

سازمان ملل، کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای منع کرده است.

به گفته مقام های ژاپنی، این موشک حدود ۱۱۰۰ کیلومتر پرواز کرده و بعد از یک ساعت پرواز در آب‌های متعلق به ژاپن سقوط کرده است.

آمریکا و کره جنوبی، آزمایش های موشکی پیونگ یانگ تحت پوشش پرتاب ماهواره را تلاش برای آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما ارزیابی کرده اند.

هواسونگ-۱۵ که در سال ۲۰۱۷ آزمایش شد تا ۱۳ هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha