۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پر رفت و آمد کشور فعال می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا با همکاری استانداری‌ها ۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پررفت و آمد گردشگری فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین مدنی روز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی، با حضور در نشست شورای اداری کاشمر افزود: همه حوزه ها از جمله فرهنگ، توجه به مباحث قرآنی، توجه به حلقه های میانی، سپردن کار به مردم، تعامل با مجموعه های فرهنگی و توجه به موضوعات اجتماعی و کانون خانواده مورد توجه دولت است و از راهنمایی ها و مشورتهای نخبگان مناطق محتلف در این حوزه ها بهره خواهیم برد.

وی گفت: در هجدهمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی و با توجه به اینکه این استان ظرفیتهای قابل توجهی دارد ما بنا را بر این گذاشته ایم که به این ظرفیتها توجه شود اما با عنایت به محدودیتهای منابع، اجرای طرح ها باید اولویت بندی شود.

وی با بیان اینکه باید با مردم شفاف بود و وضعیت منابع و توانمندی ها را گفته و اولویتها را مشخص کرد، اظهار داشت: اولویت دولت سیزدهم اتمام طرح های نیمه تمام است لذا امروز مباحث مطرح شده برای رفع مشکلات، بیشتر جنس مدیریتی و تصمیم گیری دارد و تلاش می شود با جلسات با نخبگان و مردم و شورای اداری باری از دوش مردم برداشته شود.

مدنی ابراز کرد: باید تلاش کنیم با تصمیم گیری های درست به عنوان نماینده دولت زمینه خدمت درخور به مردم را فراهم کنیم و با توجه به اینکه برخی مشکلات را از نزدیک دیده ایم و برخی را شنیده ایم، حوزه فرهنگ موضوع مهم مورد توجه باید باشد و کمک به تکمیل  فرهنگسرای نیمه تمام، توجه به موسسات فرهنگی و توجه به موضوع قرآن و دارالقران های شهرستان به صورت شاخص های اصلی در اولویت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به شرایط کشور و تنگناهای اقتصادی گفت: اقتصاد منطقه باید با تعریف زنجیره های تولید فرت‌بافی و گلخانه های کوچک مقیاس با فعال شدن بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد تا حلقه های زنجیره تولید کامل شود و سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

مدنی به ظرفیت کاشمر در حوزه گردشگری با توجه به وجود بقاع متبرکه و آرامگاه شهید مدرس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه بوم گردی و گردشگری با توجه به محدودیت امکانات و نبود زیرساختها، بسیار ضروری است.

وی از فعالیت واحد گیاهان دارویی در منطقه که ظرفیت برداشت پنج هزار تن گیاه دارویی در سال را دارد به عنوان ظرفیتی بی نظیر در این بخش یاد کرد و قول تخصیص تسهیلات و کمک مالی به این حوزه را داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین با اشاره به اینکه اجرای باند دوم مسیر جاده کاشمر - شادمهر از مصوبات سفر استانی دولت است و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع برای آن دیده شده است تا یکی از دغدغه های مردم منطقه در حوزه زیرساختی پاسخ داده شود؛ گفت: تکمیل واحدهای ورزشی، توسعه فرودگاه کاشمر و مرمت حوزه علمیه حاج سلطان به عنوان یک مجموعه ابنیه تاریخی و ارزشمند مورد پیگیری قرار می گیرد.

مدنی با اشاره به لزوم توجه به حوزه های زیرساختی گفت: اگرچه در گذشته به این حوزه ها توجه شده است اما منجر به پیشرفت مناطق نشده است، که این نشان می دهد که در بخش هایی دچار اشتباه هستیم به طوری که یا آموزشها درست نبوده و یا به اولویت ها توجه نشده است و باید به آنها بیشتر پرداخت.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha