۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84701868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 منابع طبیعی خراسان شمالی نسبت به روشن کردن آتش در روز طبیعت هشدار داد

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: مردم از افروختن آتش در روز طبیعت و سیزده بدر و تخریب منابع طبیعی خودداری کنند.

موسی الرضا حیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز طبیعت باید روز حفط و احیای طبیعت باشد اما متاسفانه عده ای از شهروندان در این روز با افروختن آتش و تخریب منابع طبیعی به محیط زیست و طبیعت آسیب وارد می کنند.

وی با بیان این که برخی از شهروندان روز طبیعت را با تخریب طبیعت همراه کرده اند افزود: گون زارهای استان ما  سبز نشده و خشک است و افزوختن هر آتش کوچک نیز ممکن است منجر به آتش سوزی شود و باد نیز در شرایط اقلیمی کنونی که با شدت بیشتری می وزد احتیاط در افروختن آتش را الزامی می کند.

وی هشدار داد که با تخریب کنندگان طبیعت برخورد می شود و از مردم خواست تا هیچ آتشی در طبیعت روشن نکنند.

حیاتی افزود: اگر گردشگران با تخریب و یا تخریب های گسترده تری که با بیل مکانیکی انجام می شود مواجه شدند حتما با تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند و گزارش دهند.

وی با گلایه از کمبود نیرو در یگان حفاطت منابع طبیعی  اظهار داشت: نیروهای ما جوابگو نیست و با کمبود حداقل ۸ نیرو در استان مواجهیم و با این حال با تخریب کنندگان با شدن برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاطت ار منابع طبیعی استان  از مردم خواست تا از طبیعت مراقبت کنند و افزود: در استان تکثیر بسیاری از گیاهان و گلها به صورت پیاز است و لگد کوب و ریشه کن کردن آنها جرم است و با افرادی که به این کار اقدام کنند برخورد می شود.

وی با تاکید بر تشدید گشت ها در روز طبیعت اظهار داشت: همکاران ما به صورت شبانه روزی کار می کنند  و هم میهنان عزیز انتظار داریم اگر به عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها می روند از تخریب و روشن کردن آتش اکیداً خودداری نمایند.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را  در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha