اقامه نماز پشتوانه‌ای محکم برای رهایی از دنیازدگی است

تهران - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز در پیامی به مناسبت گرامیداشت دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران گفت: اقامه نماز و عمل به آموزه‌های این فریضه الهی پشتوانه‌ای محکم برای راهیابی به حیات طیبه و رهایی از گزند مادی‌گرایی و دنیازدگی است.

به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز،  سید احمد زرهانی ضمن تبریک یوم الله دوازدهم فروردین به عنوان روز تحقق پیروزی نور بر تاریکی و طلوع خورشید استقلال و آزادی، تصریح کرد: در چنین روزی مردم بزرگ ایران با لبیک به خمینی کبیر کمر استبداد و استعمار را شکستند و با خدای خویش پیمانی جاودانه بستند و بر کاخ ستم جانانه تاختند و طرحی نو در انداختند و با همتی ستودنی نظام عدل جمهوری اسلامی ایران را ساختند و پرچم سعادت را بر افراختند.

وی افزود: رسالت امروز ما دفاع آگاهانه از استقلال و آزادی و کمک خردمندانه به شکوفایی و اعتلای مردم سالاری دینی و جهاد با فقر و فساد و غربزدگی و خرافه گرایی و ایستادگی در برابر انحراف از دین حنیف و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اضافه کرد: قدرت‌های استکباری با انواع ترفندها در صدد ایجاد گسل بین نسل جوان و آرمان‌های اسلامی هستند و از فناوری‌های نو در این زمینه بهره می‌گیرند. از این رو دفاع هوشمندانه از نظام جمهوری اسلامی در اولویت قرار دارد.

زرهانی ادامه داد: پرورش فکری و اعتقادی و مهارتی آینده سازان و سپردن زمام امور به مدیران دانا و توانا و پاک سیرت و مجهز به قدرت آینده پژوهی و برخوردار از بینش راهبردی برای گذر از بحرانها از لوازم دفاع هوشمندانه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه در کنار ساختن زیربناها و فراهم کردن امکانات رفاهی و گسترش برنامه‌های علمی و پژوهشی و دانش بنیان باید روی شکوفایی فرهنگی و رشد مکارم اخلاقی و مبارزه با رذائل و تعلیم فضائل سرمایه‌گذاری کرد، گفت: دستیابی به تمدن نوین اسلامی در قرن جدید مستلزم احیای تفکر دینی و سبک زندگی اسلامی و روی آوردن به معنویت و تقوای الهی و رعایت حق الناس و توجه به کرامت انسانی و بسط عدالت اجتماعی است.

زرهانی تاکید کرد: اقامه نماز و عمل به آموزه های این فریضه الهی پشتوانه ای محکم برای راه یابی به حیات طیبه و رهایی از گزند مادی‌گرایی و دنیازدگی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان این که انقلاب اسلامی گذرگاهی در جهان مادی برای سوق دادن کاروان بشریت از عصر تبعیض و تجاوز و توحش قدرتهای قاهر و سرکوبگر و زر اندوز به دوران عدل و احسان و یکتاپرستی است، اظهار داشت: اگر متفکران غرب در افقی تاریک و یاس آلود به افول و تزلزل لیبرال دموکراسی می‌نگرند و دم از پایان تاریخ می‌زنند، در فضای روشن اندیشه توحیدی سخن از طلوع خورشید عدالت و ظهور منجی عالم و پایان ظلمت و ظلم در همه آفاق است.

در بخش دیگری از پیام زرهانی آمده است: فردای پر فروغ جهان در گرو مجاهدت جوانان غیور و مردان و زنان مومن و صادق الوعد و سلیم النفس امروز است و یکی از معانی بلند انتظار آن است که مردم منتظر به گونه‌ای معاش کنند که در ترازوی عدل قائم آل محمد وزین جلوه گر شوند و اذن ورود به سپاه مهدوی را به دست آورند.

زرهانی ادامه داد: در مکتب اهل بیت و در تفکر اسلامی امام همان میزان است و در دوران غیبت کبری هر کسی باید خود را با میزان الاعمال بسنجد و کاستی‌ها و ناراستی را بزداید و جان را به زیور پارسایی بیاراید.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به همان اندازه که حکومت مردم بر مردم است تجلی بخش حاکمیت ارزشهای وحیانی و قرآنی بر مناسبات فردی و اجتماعی هم قلمداد می‌شود.

در پیام قائم مقام ستاد اقامه نماز آمده است: ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام و مجمع خیرین مسجد ساز و ستاد تفسیر قرآن کریم با هدایت استاد قرائتی و بر مبنای اندیشه‌های صائب امام سیدعلی خامنه‌ای خود را بخشی از سپاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای عزیز تلاش می‌کنند و دوشا دوش ملت رشید ایران برای تعالی دستاوردهای حماسه دوازدهم فروردین از همه تمکن خود بهره می‌گیرند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha