امام جمعه مشهد: رفع مشکلات از برکات سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی برکات بسیاری به همراه دارد، مصوبات این سفر در رفع مشکلات مختلف استان تاثیرگذار است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی افزود: در قالب این سفر به دستور ریاست جمهوری ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسائل مختلف خراسان رضوی در طول یک سال آینده جذب می شود و همچنین ۳ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای توسعه تولید، کشاورزی و صنعت در استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تلاشها برای رفع مشکلات صنعتی و کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: توجه رییس دولت به شهر مشهد و استان خراسان رضوی به واسطه بینش عادلانه ایشان است، چراکه خدمات رسانی در مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و حضور سالانه زائران بسیار از اهمیت بسزایی برخوردار است .

خطیب جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به ویژگی های حکومت مردمی اظهار کرد: به حکومتی مردمی گفته می‌شود که مسوولان برای رضای خدا به مردم خدمت کنند و ملاک اجرای کارها از سوی کارگزاران مردمی، اجرای مسائل دینی و شرعی باشد.

آیت‌الله علم الهدی گفت: در مقام انتخاب کارگزاران نظام در سیاست و اجرا باید به سراغ اسلامی‌ترین و مومن‌ترین افراد رفت و اکنون این انتخاب از سوی مردم انجام شده است.

وی با اشاره به یوم الله ۱۲ فروردین و سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم‌سالاری دینی یعنی اجرای امور نظام توسط مردم است تا بر مبنای جامعه دینی خود را اداره کنند و اکنون بعد از ۴۲ سال شاهد تحقق اراده مردم در این زمینه هستیم.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: در حکومت های شرقی حزب اراده می‌کند تا مردم اجرا کنند و در کشورهای غربی هم لابی‌های صهیونیستی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند و حال آنکه در این نظام مردم تصمیم گیر هستند، به همین دلیل حکومت جمهوری اسلامی ایران در تمام کره زمین بی نظیر است.

وی با بیان اینکه اسلامیت بالاتر از جمهوریت قرار دارد، افزود: ما مسلمان هستیم و در قرآن نیز حکومت از آن خدا است و هر حکومتی غیر از خدا باشد حکومت طاغوت است، بر این اساس مردم‌ سالاری دینی در نظام ما یعنی اصل حاکمیت از خداست و مردم به عنوان تکلیف دینی بر سرنوشت خود تصمیم‌گیر هستند.

آیت الله علم الهدی افزود: باید توجه داشته باشیم اسلامیت مهمتر از جمهوریت است و حرام در حوزه نظام جمهوری اسلامی نباید راه داشته باشد و اگر عمل حرامی انجام شود، اسلامیت نظام را مورد خدشه خود قرار می دهد. بنابراین نباید مظاهر حرام در نظام داشته باشیم و حرام در مظاهر اجتماعی خودنمایی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha