افزایش ۴۰ درصدی مسافرت های نوروزی در ایلام و ضرورت راه اندازی مرز و بازارچه‌ مرزی هلاله شمالی

ایلام - ایرنا - سفر استاندار ایلام به استان دیاله عراق، افزایش ۴۰ درصدی ترددهای زمینی و هوایی و برگزاری حضوری کلاس ها از جمله رویدادهای هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته حسن بهرام نیا با سفر یکروزه به عراق با استاندار دیالی از توابع این کشور دیدار و در مورد لزوم ایجاد راه انداری مرز هلاله شمالی و ایجاد بازارچه مرزی و رونق تجارت در این منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق نیز در این دیدار بر لزوم پیگیری راه اندازی مرز و بازارچه‌ مرزی هلاله شمالی تاکید کرد.

به گفته علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تمهیدات لازم برای آموزش حضوری در مدارس این استان توسط این اداره کل اندیشیده شده و با توجه به ابلاغیه های وزارت و مجوزهای ستاد کرونا و با هدف جلوگیری از افت تحصیلی، کمک به فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان و ارتقا کیفیت آموزشی  دانش آموزان از ۱۴ فروردین بصورت کامل و حضوری خواهد بود.

حشمت الله وردی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام هم گفت: ساعت فعالیت مدارس ایلام  از ۱۴ فروردین ماه به زمان قبل کرونا و مطابق با بهمن ماه سال ۹۸ برمی‌گردد.

طاهره قیومی مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفته گذشته با سفر به ایلام در جلسه شورای راهبردی سفرهای نوروزی استان با موضوع تصادفات جاده ای مسافران نوروزی حضور یافت و باتوجه به حساسیت و اهمیت موضوع از رسانه ها خواست ورود جدی تری به مساله تصادفات جاده ای داشته باشند و عوامل و علل بروز تصادفات را ریشه یابی کنند.

حسن بهرام نیا نیز در این نشست از افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران و مسافران نوروزی این استان در مقایسه با ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: این رشد به دلیل پتانسیل‌های و جاذبه‌های بالای تاریخی، توریستی، فرهنگی و هنری این استان است.

پروازهای فرودگاه شهدای ایلام در هفته اول تعطیلات نوروزی افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشت و همچنین ۲ پرواز فوق العاده ایلام تهران نیز به خاطر حجم بالای مسافرت ها انجام گرفت.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام هم از افزایش ۴۰ درصدی سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین خبر داد که در این مدت ۳۲ هزار و ۲۷۹ مسافر با پنج هزار و ۴۴۴ سفر جاجا شده است و همچنین ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۸۰ خودرو در جاده های استان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

۴۷ تیم پلیس راه، امدادی و خدمات رسان در نقاط حادثه خیز استان برای ایام تعطیلات مستقر شدند و با همت دفتر فنی استانداری ایلام و دستگاه های اجرایی ۴۴ دستگاه خودرو برای استقرار در جاده های استان برای کمک به پلیس راه استان مشخص شد.

به گفته علی بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای صندوق عدالت و توسعه استان‌ها در سال جاری و در راستای اجرای عدالت و توسعه و رفع مشکلات اختصاص داده است.

نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم از اختصاص سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه آهن دهلران و اتصال به راه آهن اندیمشک خوزستان خبر داد.

به گفته محمدعلی قاسمی مدیر حوزه هنری ایلام تاکنون افزون بر ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت این سازه هنری و فرهنگی هزینه شده است و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز دارد که تکمیل شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha