اورژانس استان بوشهر حدود سه هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی انجام داد

بوشهر- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهر گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۱۱هزار و ۷۰۵ تماس با اورژانس برقرار و ۲ هزار و ۹۹۴ ماموریت ترافیکی و غیر ترافیکی در استان انجام شد.

دکتر عبدالرحیم دادجو روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت به سه هزار و ۴۳ مصدوم خدمات رسانی شده است.

وی بیان کرد: از این شمار ماموریت ۷۴۳ ماموریت ترافیکی و ۲ هزار و ۲۵۱ ماموریت غیر ترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد ماموریت‌های انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ماموریت‌های ترافیکی ۲۲ و غیر ترافیکی ۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.   

دادجو  گفت: همچنین از مجموع مصدومان نیز یک هزار و ۷۶۰ مصدوم به بیمارستان منتقل، ۹۱۸ نفر در محل درمان و ۲۹۲ نفر با دادن امضا و رضایت مرخص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: در این مدت ۷۳ مورد فوت به اورژانس اعلام شده که ۲۰ مورد آنها مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۳ مورد غیرترافیکی بوده است.

دادجو اضافه کرد: شمار مددجویانی که اورژانس در این مدت به آنها خدمات رسانی کرده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته دادجو ۹ مورد امداد رسانی با بالگرد از جمله اقدامات شاخص اورژانس در تعطیلات نوروز امسال بود که از این تعداد عملیات سه مورد در یک روز اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ۶۰ پایگاه امدادی شامل ۳۴ پایگاه شهری، ۱۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی در استان مستقر شده و در حال خدمت ‌رسانی به همشهریان و مسافران نوروزی هستند.

دادجو افزود: بازرسان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر در شمال، جنوب و شرق استان هر روز از پایگاه‌های اورژانس بازدید به عمل می‌آورند و تمام گزارش‌ها به صورت آنلاین ارائه  و در گروه مدیران روزانه برای رفع کاستی‌ها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha