۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84703254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ضیافت برای عرضه کالای اساسی با نرخ دولتی در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: طرح «ضیافت» به منظور تامین و توزیع کالاهای اساسی با قیمت تعیین شده از سوی قرارگاه امنیت غذایی کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قاسمی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با محوریت تأمین و توزیع کالاهای اساسی مانند انواع برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و مرغ گرم در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان سمنان از ۲ طریق تولیدات داخل استان و همچنین شرایط و تمهیداتی که در تأمین نیازهای مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان سمنان صورت گرفته است، تامین و توزیع می‌شود.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با شرایط و میزان تولیدی که در داخل استان سمنان وجود داشته و برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان برای اختصاص سهمیه برخی دیگر از اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان، هیچ کمبودی برای تامین این نیازها به ویژه با ورود به ماه رمضان در استان سمنان وجود نخواهد داشت.
قاسمی با تاکید بر تولید مناسب محصولات پروتئینی در داخل استان سمنان برای تامین نیازهای مردم تصریح کرد: محصولات تدارک دیده شده با نرخ مصوب دولتی و تعیین شده از طریق مباشران و عاملان خرید به شهرستان‌ها حمل و در سراسر استان سمنان توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد: برای نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی در استان سمنان، تیم‌های نظارتی بازرسی در مراکز عرضه را انجام می‌دهند.
به گفته سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های نظارت بر بازار مانند تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بسیج اصناف و بازرسان اصناف این استان استفاده می‌شود تا با نظارت و بازرسی دقیق عرضه کالاهای اساسی به نحوه مطلوب انجام شود.
قاسمی از ذخیره‌سازی بیش از یک هزار و ۵۴۰ تن برنج خارجی در انبارهای استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: در اجرای طرح ضیافت سهمیه توزیع بیش از ۹۹۲ تن انواع برنج خارجی شامل ۶۰۰ تن برنج هندی، ۲۰۰ تن برنج تایلندی و ۱۹۲ تن برنج پاکستانی با نرخ مصوب به استان سمنان اختصاص یافت که فرایند توزیع این میزان برنج در حال انجام است.
وی همچنین از اختصاص سهمیه ویژه شکر با نرخ مصوب دولتی به استان سمنان در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت خبر داد و گفت: سهمیه ۵۰۰ تنی شکر در قالب طرح ضیافت علاوه بر سهمیه ماهانه یک هزار تنی ماهانه به استان سمنان اختصاص یافت که روند توزیع آن نیز بر اساس نیاز مردم در حال انجام است.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش مناسب جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: بر این اساس هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نداشته و تولید مرغ در استان سمنان مازاد بر نیاز مردم بوده و گوشت مرغ مازاد کشتار شده به استان‌های همجوار به ویژه پایتخت ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha