۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84703261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۵ تن قیر رایگان برای شهر طبس جذب شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 84703261
۳۴۵ تن قیر رایگان برای شهر طبس جذب شد

بیرجند - ایرنا - شهردار طبس گفت: با پیگیری اعضای شورای شهر طبس از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور ۳۴۵ تن قیر رایگان جذب شده و در حال حاضر همه این میزان موجود است.

محمد نصیری روز یکشنبه در نشست خبری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر طبس برگزار شد افزود: از زمان آغاز به کار در شهرداری طبس در پنج ماه گذشته ۱۱ نیروی شرکت تغییر وضعیت شده و ۱۴ نفر دیگر هم در حال تغییر وضعیت هستند.

وی میزان وصولی شهرداری طبس در حوزه‌های مختلف را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ۳۰ درصد نسبت به بودجه شهرداری که ۳۵ میلیارد تومان است، در این مدت رشد داشتیم.

شهردار طبس با اشاره به تخصیص رایگان ماشین حمل زباله به شهر طبس ادامه داد: برای تخصیص این ماشین پیگیری‌های مکرر و سماجت‌های زیادی از سوی شورا، شهرداری طبس و همچنین نماینده مردم در مجلس صورت گرفت، که در نهایت این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و نخستین دستگاه حمل زباله به شهر طبس اختصاص پیدا کرد.

وی ارزش ریالی این ماشین حمل زباله را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات شهر طبس ویلایی بودن منازل است که با توجه به جمعیت شهر، گستردگی خدمات بسیار زیاد و هزینه ارائه آن هم در مقایسه با بقیه شهرها بالا است.

نصیری با اشاره به الحاقاتی که قرار است به مجموعه شهر طبس صورت گیرد، ادامه داد: در جلسات مختلف اعلام کرده‌ایم که باید شهرداری طبس ۲ منطقه‌ای شود تا بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: بودجه شهرداری در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بود که در سال جاری، ۳۰ درصد رشد داشت و از این رقم فقط ۲۴ میلیارد تومان آن هزینه شرکت‌های خدمات‌رسان بوده است.

شهردار طبس از مدیران استانی و شهرستانی خواست این موضوع را برای مدیریت این شهرها که ویلایی هستند، مورد توجه قرار دهند، چرا که هزینه‌های سنگینی می‌طلبد و نیروهای فعلی جوابگوی نیاز شهر نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ما از کوچک‌ترین درآمد برای شهرداری طبس نگذشته‌ایم، گفت: در این مدت شور و نشاطی در زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصادی در شهر بوجود آمده است.

نصیری در ادامه به زیباسازی مبلمان شهری طبس اشاره کرد و افزود: هیات‌های مذهبی شهر در حوزه زیباسازی محیط شهری ورود پیدا کرده‌اند که ریسه‌ها و پارچه‌هایی که در سطح شهر آذین‌بندی شده هم با کمک این هیات ها انجام و هزینه شهرداری را کاهش داده است.

اجرای پروژه پارک خطی شهید صدوقی

وی به اجرای پروژه پارک خطی شهید صدوقی اشاره کرد و گفت: مقرر شده از خود هر پروژه هزینه‌های عمرانی آن تامین شود که طراحی این پروژه هم کاملا بومی و توسط اعضای کارگروه عمرانی انجام شده است.

شهردار طبس یادآور شد: ۱۲ واحد تجاری با طراحی بسیار مناسب که به نظر ما یک طراحی کشوری است در کنار این پارک پیش‌بینی شده که بسیاری از هزینه‌های پارک و حتی بیشتر از آن را تامین خواهد کرد.

وی از  پیشرفت ۶۵ درصدی فاز اول پروژه خبر داد و گفت: تلاش داریم این پروژه در اسرع وقت و حداکثر تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

رسیدگی به وضعیت باغ گلشن با هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریالی

نصیری به  اقداماتی که در باغ گلشن در این مدت انجام شده، اشاره کرد و افزود: موقع ورود من به شهرداری وضعیت این باغ بسیار نامناسب بود که چراغ‌های سوخته آن تعویض و به نظافت آن و همچنین به گلکاری آن رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ میلیارد ریال فقط در ورودی باغ گلشن هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: استخر ورودی باغ مرمت و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه عمرانی، حدود ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه روشنایی باغ و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای گلکاری باغ هزینه شده و تلاش کرده‌ایم در  این مدت کوتاه پنج ماه برای نوروز شرایط قابل قبولی را بوجود آوریم.

شهردار طبس با بیان اینکه بعد از عید هم برنامه کوتاه مدت و هم بلند مدت برای بهبود وضعیت باغ گلشن پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از درخواست‌های مردمی و قدیمی‌های طبس که با آن خاطرات زیادی دارند، احیا و مرمت استخر ورودی باغ بود که در کارگروه عمرانی این موضوع مطرح و طراحی خوبی برای آن صورت گرفت و صفر تا ۱۰۰ کار هم توسط پرسنل شهرداری انجام شد.

وی به اقدامات شهرداری برای آسفالت معابر شهری اشاره کرد و گفت: نهضت آسفالت در سطح معابر شهری طبس شروع شده و تقریبا از حدود ۲ ماه گذشته که این عملیات استارت خورده، میزان کار صورت گرفته با چند سال قبل آن برابری می‌کند.

نصیری با اشاره به تخصیص قیر رایگان در دولت سیزدهم با مصوبه مجلس به شهرداری‌های کشور افزود: در مرحله اول حدود ۱۵ تانکر قیر سهم شهرداری طبس شد و از طرف دیگر از قبل هم سهمیه‌ای مانده بود که پیگیری‌های لازم صورت گرفت و این قیرها هم تخصیص پیدا کرد.

وی با قدردانی از همراهی اعضای شورای شهر طبس برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرداری ادامه داد: در این مدت ۹۰ هزار و ۱۵۰ مترمربع آسفالت معابر شهری انجام شده که مبلغ اعتباری آن بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال است.

شهردار طبس هم چنین از مرمت و لکه‌گیری سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و زیرسازی معابر شهری به مساحت ۵۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال در این مدت خبر داد.

آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی  شهر طبس

وی به آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی که شهرداری بعنوان پیمانکار پروژه انتخاب شده بود، اشاره کرد و گفت: در این پروژه شهرداری با امکانات فعلی خود و تعدادی از ماشین‌الات اجاره‌ای تاکنون ۱۲ هزار مترمربع زیرسازی را انجام داده که بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

نصیری از نابسامانی ورودی‌‎های شهر طبس به عنوان یک دغدغه عمومی یاد کرد و افزود: در این مدت کوتاهی که از ورود من به شهرداری طبس می‌گذرد هر سه ورودی شهر بهسازی شده است.

وی بیان کرد: ورودی طبس از سمت یزد (میدان زغالسنگ) با همراهی شرکت زغالسنگ زیباسازی شده و ورودی طبس از سمت بیرجند (میدان پیامبر اعظم) هم با اعتبار۶۰۰ میلیون تومانی زیباسازی شده و ورودی دیگر طبس از سمت یزد یعنی سمت امامزاده در یک حرکت  جهادی چهار روزه بهسازی، جدول‌کشی، درخت‌کاری و آسفالت شد.

شهردار طبس با بیان اینکه برای بهسازی این ورودی حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد اظهار داشت: برای تعمیر و تجهیز کارخانه قیر و کاهش آلایندگی آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد و تلاش شده از ظرفیت داخلی این کارخانه برای آسفالت بهره گرفته شود.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی اشاره کرد و گفت: موقع ورود به شهرداری، حقوق معوق کارکنان حدود چهار ماه بود که توانستیم این رقم‌ را بروزرسانی کنیم.

نصیری افزود: علاوه برآن با توجه به ظلمی که به نیروهای شرکتی در حوزه فضای سبز و خدمات شده بود، طبقه‌بندی تمامی این نیروها انجام و اضافه کاری آنها پرداخت شد و حقوقشان هم افزایش داشته است.

وی به توزیع بسته‌های معیشتی به این نیروها در طول پنج ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این عزیزان شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به مردم زحمت می‌کشند و ما هم وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

نصب ۲۳ المان نوروزی در شهر طبس با تکیه بر توان داخلی

شهردار طبس با قدردانی از هیات‌های مذهبی و جوانان طبسی که در زمینه نصب المان‌های نوروزی حضور پررنگی داشته‌اند، عنوان کرد: ۴۰۰ متر طول ریسه‌های نوروزی در شهر انجام و بیش از ۲۳ المان نوروزی هم با تکیه بر توان نیروهای داخلی شهرداری آماده‌سازی و نصب شده است.

وی از تعویض بیش از ۲ هزار لامپ در معابر و پارک‌های سطح شهر خبر داد و افزود: تعویض ۳۰۰ پایه چراغ، ۲۰۰ رشته نوری، رنگ آمیزی جداول در قالب  ۳۵ هزار مترمربع، رنگ آمیزی و تعمیر گاری‌های حمل زباله با تکیه بر توان داخلی برای اولین بار، ایجاد چهار سالن  گلخانه‌ای و گازکشی آنها با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات است.

نصیری ادامه داد: همچنین در این مدت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ نشاء گل در گلخانه‌ها، کاشت ۵۰۰ هزار نشای بومی و ۵۰ هزار نشای غیربومی در سطح شهر، اصلاح درختان خرمای طبس بعد از ۲۵ سال در قالب هزار و ۵۰۰ نفر خرما، تعمیر و بازسازی ۹ دستگاه موتوری سبک و سنگین و برگشت آنها به چرخه کاری از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

شهرداری طبس از صدور ۵۰۷ پروانه ساختمانی، ۴۳ پایان کار، ۷۳ مورد عدم خلافی و ۳۲۶ استحکام بنا در حوزه شهرسازی در این مدت خبر داد.

وی گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری را برای پاسخگویی به مشکلات مردم احیا و بروزرسانی کردیم و علاوه بر این اورژانس ۱۳۷ هم راه‌اندازی شده و مردم هر موقع تماس بگیرند، موضوع سریعا پیگیری می‌شود.

نصیری به ظرفیت نیروهای انسانی در طبس اشاره کرد و افزود: اگر این ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و بالفعل کنیم، خیلی کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: تنها شهرداری که در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت فعالی داشته، شهرداری طبس بوده چرا که دغدغه گردشگری شهرستان را دارد و توانست از این ظرفیت برای معرفی جاذبه‌های طبس بهره لازم را ببرد.

شهردار طبس بیان کرد: ما به هیچ عنوان از کار کردن برای مردم خسته نمی‌شویم، ولی از حاشیه‌ها خسته می‌شویم و باید بگویم با همدلی و همراهی مردم و نخبگان شهرستان طبس می‌توانیم ‌کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: تمامی این دستاوردها با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران در مجموعه مدیریت شهری شهرداری طبس و حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است.

نصیری با بیان اینکه در وهله اول بر توان و تخصص نیروهای شهرداری و هم چنین توان کارشناسان و طراحان بومی شهرستان تکیه کرده‌ایم، افزود: تمامی طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های عمرانی که در سطح شهر انجام شده در کارگروه عمرانی بررسی و چکش‌کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی پروژه‌های شهری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: یک پروژه برای اینکه به ثمر بنشیند باید در یک بازه زمانی حداقل ۶ ماهه به مزایده گذاشته شود تا شرکت‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و پروسه زمانی خودش را طی کند و به مرحله طراحی که اعتبار خاص خودش را می‌طلبد برسد.

وی بیان کرد: در شهرداری طبس این طراحی در کارگروه عمرانی با یک کار کارشناسی دقیق و در اسرع وقت و با هزینه پایینی که گاها یک بیست و پنجم دفاتر طراحی هم نمی‌شود، انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha