۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84703520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: اعتبارات عمرانی کردستان ۲۴ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال برای اولین بار با جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در استان جذب شد و امسال این رقم در قانون بودجه با ۲۴ درصد رشد به ۲۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا،  سیدمهدی فرشادان روز یکشنبه در اولین جلسه سال ۱۴۰۱ شورای اداری استان کردستان در سنندج بر لزوم نگاه ویژه به استان و تبعیض مثبت از لحاظ اختصاص اعتبارات عمرانی تاکید کرد و اظهار داشت: ۱۶۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در محدوده کردستان به اتمام رسیده و ۱۶۰ کیلومتر باقی مانده نیز به پیمان گذاشته شده است که می‌تواند تحول خوبی در زمینه راه‌های استان ایجاد کند.

وی یادآور شد: به طرح راه آهن همدان - سنندج که سال قبل در ردیف لایحه بودجه اصلاح و به طرح راه‌آهن همدان - سنندج - مرز باشماق اصلاح شد در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آب به ویژه رفع مشکل طعم و بوی آب شرب سنندج و انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه این شهر، ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۸ هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به اشتغال تبصره ۱۶ در حوزه‌های مختلف کردستان و اختصاص ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای اشتغال استان در بودجه سال جاری، از دیگر مواردی بود که فرشادان به آن اشاره کرد.

اختصاص ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان نهادهای حمایتی کشور

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در شرایط تورم زا و معیشتی سخت کشور،  مجلس در کنار دولت دغدغه توجه به اقشار کم درآمد و محروم جامعه را دارد.

علیرضا زندیان یادآور شد: مجلس آمادگی دارد فوق العاده مشاغل کارکنان قوه قضاییه را به شرط موافقت این قوه به تصویب برساند تا حداقل حقوق این کارکنان با معافیت مالیاتی، ۵۶ میلیون و ۹۰ هزار ریال در نظر گرفته شود.

وی افزود: بخشودگی مالیاتی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اختصاص سه هزار میلیارد ریال کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور، اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای کمک به زندانیان نیازمند، تصویب ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان و اختصاص ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، از جمله مصوبات لایجه بودجه امسال در مجلس است.

پیگیری طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش مجلس

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم توجه به تحقق شعار امسال رهبری تاکید کرد و گفت: در کمیسیون آموزش مجلس، طرح جهش تولید دانش بنیان بررسی شده و به مراحل نهایی رسیده است.

شیوا قاسمی پور با اشاره به ضرورت تلاش برای ارتباط با پارک های علم و فناوری کشور برای توسعه تولید دانش بنیان، ادامه داد: برای تحقق شعار امسال رهبری و توسعه تولیدات دانش بنیان در استان، نیازمند تعامل و همدلی بین مدیران و نمایندگان مجلس هستیم.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha