۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84703538
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بومی سازی رایانه صنعتی در شرکت دانش‌بنیان ایرانی

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84703538
بومی سازی رایانه صنعتی در شرکت دانش‌بنیان ایرانی

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان کامپیوترهای صنعتی طراحی و تولید کرده است که در اتوماسیون ماشین‌آلات و خطوط تولید صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، احمد امیدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکنولوژی الکترونیک و سیستم‌های کنترل کنترونیک با بیان اینکه کامپیوترهای صنعتی، محصول تولیدی این شرکت هستند، گفت: این دستگاه‌ها در اتوماسیون ماشین‌آلات و خطوط تولید صنعتی کاربرد دارد که در سری‌های بزرگ و مینی طراحی و ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: پی‌ال‌سی به معنای کنترل کنننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی است و به‌عنوان یک کامپیوتر صنعتی که جزو اصلی بخش اتوماسیون صنعتی است، شناخته می‌شود. با توجه به ساخت مستحکم، قابلیت‌های زیاد مانند کنترل کننده‌های PID، کنترل متوالی، تایمرها و شمارنده‌ها، سهولت برنامه‌نویسی، قابلیت کنترل قابل‌اعتماد و سهولت استفاده از سخت‌افزار، بیش از یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است.

این فناور تاکید کرد: پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل‌اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گردوخاک طراحی شده است تا بتوان فرآیندهای صنعتی از قبیل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه‌های سنگ معدن یا تسویه خانه‌های فاضلاب را اتوماتیک کرد.

امیدی گفت: این محصول در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، نیروگاه‌های برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه‌سازی مصرف و موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی خود قیمت خیلی پایین‌تری دارد، اما از لحاظ کیفیت کاملاً قابل‌رقابت است و صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با تاکید بر این‌که استفاده از کامپیوترهای صنعتی نیاز به آموزش دارد، افزود: آموزش‌های لازم به صورت کامل برای استفاده از این محصول ارایه می‌شود، همچنین پشتیبانی از دیگر موضوعات مهمی است که محصول داخلی این مزیت را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha