۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84703555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شاهرود بازدید کردند

شاهرود- ایرنا - رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: ۱۸۰ هزار و ۷۹۴ گردشگر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی شاهرود بازدید کردند.

حمیدرضا حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۵ هزار گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از جاذبه های طبیعی این شهرستان بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ هزار و ۴۱۰ گردشگر از آثار تاریخی و فرهنگی شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: در این بازه زمانی چهار هزار و ۳۸۴ نفر از پنج موزه شهرستان شاهرود دیدن کردند.

حسنی با بیان اینکه ۸۵ هزار گردشگر تعطیلات نوروز در شاهرود اقامت داشتند، اظهار داشت: این تعداد گردشگر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان، بوم گردی‌ها، خانه‌های مسافر، زائرسراها، مدارس و سالن‌های شهرداری اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه شاهرود میزبان ۴۰ درصد از مسافران استان سمنان در تعطیلات نوروزی بود، افزود: ۱۴ هزار و پنج نفر در مدارس شاهرود، بسطام و بیارجمند اقامت کردند.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود ادامه داد: میزان ماندگاری مسافران در شهرستان شاهرود از چند ساعت در سال‌های گذشته به یک شبانه روز افزایش یافت.

حسنی با بیان اینکه پنج موزه شهرستان از جمله موزه تاریخ طبیعی محیط زیست از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ فعال بودند، افزود: سه نوروزگاه در شاهرود، بسطام و خرقان با اجرای ده‌ها برنامه آیینی نوروزخوانی، شاهنامه خوانی، موسیقی محلی و برگزاری آیین‌های سنتی با مشارکت شهرداری‌ها درخدمت شهروندان بودند.

شهرستان شاهرود با توجه به اقلیم‌های متنوع و وجود هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha