استاندار: روند سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی روان‌سازی می‌شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت برای رونق تولید گفت: روند سرمایه گذاری در استان طی سال جاری روان سازی می‌شود و نتایج آن را به عینه مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در بازدید از شرکت دانش بنیان صنعتی توسعه ایمن الکترونیک باختران و شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی افزود: ظرفیت های استان در حوزه های مختلف قابل توجه است و باید زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران برای بارورکردن آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: تمامی امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در آذربایجان غربی از جمله زمین و مجوزها در سریع‌ترین زمان باید تامین شود که در این خصوص همه نهادهای دخیل، مسوولیت جدی دارند.

استاندار آذربایجان غربی تهیه بانک اطلاعاتی را جهت فراهم سازی زمینه مستعد سرمایه گذاری در استان و ایجاد لکه های سرمایه گذاری با تامین تمام امکانات و زیرساخت های سرمایه گذاری، ضروری دانست و اظهار کرد: سرمایه گذار برای حضور و سرمایه گذاری در استان، نباید هیچ دغدغه ای داشته باشد.

معتمدیان خواستار تکمیل زنجیره تولید در واحدهای بزرگ آذربایجان غربی شد و ادامه داد: با توسعه  و تکمیل زنجیره های تولید، علاوه بر ایجاد فرصت های اشتغال جدید در استان، ارزش افزوده محصولات تولیدی در آذربایجان غربی افزایش و از خام فروشی تولیدات جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی در قالب یکشنبه های تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، از شرکت دانش بنیان صنعتی توسعه ایمن الکترونیک باختران بازدید کرد.

شرکت دانش‌بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ به عنوان هسته علمی در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، با هدف تولید تجهیزات پزشکی و محصولات با فن‌آوری پیشرفته آغاز کرد.

دستگاه‌ بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی مجهز به فن‌آوری ریزموج، از اولین محصولات تولیدی این مجموعه دانش‌بنیان است که در ۲ نمونه کابینی و نوع مجهز به خردکن تولید می‌شود.

خشک‌کن ‌تونلی و کابینی مجهز به فن‌آوری ریزموج، دستگاه تصفیه هوا مجهز به فن‌آوری پلاسمای غیرحرارتی، دستگاه مکنده هوا مجهز به فن‌آوری پلاسمای سرد و دستگاه ‌بی‌خطرساز و ضد عفونی کاغذ از محصولات تولید این شرکت دانش بنیان است.

بازدید از شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی دیگر برنامه معتمدیان بود؛ شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در سال ۱۳۵۳ توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۷۹ به صنایع شیر ایران منتقل شد.

این شرکت در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع و با سرمایه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۷۰ تن در روز احداث شده که یکی از مجهزترین کارخانه‌های لبنی در سطح کشور محسوب می‌شود.

پگاه آذربایجان غربی با ۳۱۴ نفر نیروی انسانی، بیش از ۸۰ نوع محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha