۲۱ هزار نفر نوروز امسال به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کردند

سمنان- ایرنا- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: بیش از ۲۱ هزار بیمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مراجعه کردند.

به‌ گزارش ایرنا، محمود یحیایی عصر یکشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: طی ۱۹ روز اخیر، ۲۱ هزار و ۳۸ نفر به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۲۰ مورد به صورت سرپایی درمان و سه هزار و ۳۱۸ مورد در بیمارستان ها بستری شدند. 

وی ادامه داد: ۵۱۴ عمل جراحی و تولد ۱۹۰ نوزاد از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه ثبت شد. 

جانشین مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نوروز ۱۴۰۱، افزود: از مجموع مراجعه کنندگان به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، ۴۲۵ نفر دچار حادثه ترافیکی و ۲۰ هزار و ۶۱۳ نفر از مراجعه نیز به دلیل سایر موارد و بیماری‌ها بود. 

یحیایی اضافه کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی( اورژانس ۱۱۵) در تاریخ مذکور تعداد ۲ هزار و ۶۹ ماموریت داشت که از این تعداد، ۳۰۰ مورد ماموریت حوادث ترافیکی و سایر ماموریت ها حوادث غیرترافیکی بوده است و تعداد کل مراجعین به ایستگاه سلامت نیز ۱۷۶ مورد گزارش شده است. 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: در مراکز درمانی این دانشگاه با فراهم سازی زیرساخت ها، تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود، خدمات تشخیصی درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه شود.

سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان، دامغان و گرمسار شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha