افزایش دما و وزش باد پدیده هواشناسی آذربایجان غربی درهفته جاری

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی افزایش نسبی دما و وزش باد پدیده قابل پیش بینی هواشناسی برای استان در هفته جاری است.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان رخ نداده است، افزود: در این مدت، شهرستان تکاب با دمای منفی ۰.۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر و دمای بوکان به عنوان گرم ترین شهر ۱۹ درجه سانتی گراد ثبت شده است دمای ارومیه مرکز استان نیز بین مثبت پنج و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

وی ادامه داد: از روز ۱۰ فروردین ماه دمای هوای استان ۲ تا چهار درجه سانتی گراد گرم تر شده است و این روند در هفته جاری هم ادامه دارد.

صابری گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد در استان لازم است تا شهروندان از تردد به ارتفاعات اجتناب کنند و در اطراف سازه های متحرک نیز تردد نکنند.

 رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: با توجه به افزایش سرعت باد از روز سه شنبه و احتمال شکسته شدن درختان و نیز سقوط اشیا لازم است تا شهروندان موارد ایمنی را در نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی سالانه ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی دارد که در تامین آب برای کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند شهرستان سردشت با سالانه هزار میلی‌متر بارندگی رتبه نخست بارشهای استان را داراست.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارش های بهاره تا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha