۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84704206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهاجران آفریقایی: اروپا با ما همانند پناهندگان اوکراینی رفتار کند

تهران- ایرنا- گروهی از مهاجران و آوارگان آفریقایی ساکن بلژیک، یکشنبه شب از مقامات این کشور اروپایی خواستند که با آنان همانند پناهندگان و آوارگان اوکراینی رفتار شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه "راشا تودی"، این مهاجران آفریقایی با برپایی یک تجمع اعتراض آمیز از مقامات بروکسل خواستند که از سیاست‌های دوگانه و نژادپرستی پرهیز کنند.

این مهاجران همچنین خواستار صدور فوری اسناد و مدارک برای قانونی کردن اقامت خود در بلژیک شدند.

معترضان با در دست داشتن پلاکارت‌هایی که روی آن نوشته شده "همه ما اوکراینی هستیم" و "خواهان مسکن برای همه بدون استثنا هستیم" به سیاست یک بام و دو هوای غرب در برخورد با پناهجویان اوکراینی و دیگر کشورهای اروپایی با مهاجران آفریقایی و آسیایی و مسلمان اعتراض کردند.

پیش از این نیز گزارش‌های منتشر شده نشان داد؛ افراد سیاه‌پوست هنگام تلاش برای خروج از اوکراین با نژاد پرستی کشورهای اروپایی روبرو شدند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می داد که سیاه پوستان که در ایستگاه‌های قطار به دنبال خروج از اوکراین هستند، هدف رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته و از سوار شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha