بیش از ۳۴ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی مهاباد دیدن کردند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ گردشگر همزمان با تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان از جمله تالاب کانی برازان و غار آبی تاریخی سهولان بازدید کردند.

فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مناطق طبیعی تحت مدیریت این شهرستان شامل اثر طبیعی و ملی غار سهولان و پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان است که مناظر دیدنی و بکر این مناطق باعث استقبال و حضور گردشگران نوروزی شد.

وی ادامه داد: تالاب کانی برازان یکی از مهمترین قطب‌های صنعت اکوتوریسم در کشور محسوب می‌شود که در ایام نوروز حدود ۹ هزار گردشگر از آن بازدید کردند.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد با اشاره به بازگشایی غار آبی سهولان پس از ۲ سال تعطیلی نیز گفت: از این اثر طبیعی و دیدنی نیز بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ گردشگر از سراسر کشور با سفر به این شهرستان بازدید کردند.

سخنور اضافه کرد: غار آبی - تاریخی سهولان یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه‌های طبیعت زیبای آذربایجان غربی به شمار می‌رود که نوروز امسال برای پذیرایی ویژه از گردشگران ساماندهی شده بود که فعالیت آن برای بعد از تعطیلات نوروزی نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده بود.  

به گزارش ایرنا،  شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.  

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.  

مهاباد در ۱۱۶ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی در جنوب این استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha