آسمان آذربایجان غربی اواخر هفته بارانی است

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان از اواخر هفته جاری (روز پنجشنبه) با ورود امواج بارشی، بارانی است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایان هفته در استان همراه با بارش‌های رگباری و رعد و برق است کاهش دما نیز برای استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۶ درجه سانتی گراد داشت و شهرستان چالدران سردترین شهر استان با دمای مثبت سه درجه سانتی گراد و شهرستان پلدشت نیز گرم ترین شهر با دمای مثبت ۳۰ درجه سانتی گراد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است تا شهروندان نکات ایمنی و تدابیر لازم را در زمینه بارش‌های رگباری بکار گیرند و کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی عمل کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی سالانه ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی دارد که در تامین آب برای کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند شهرستان سردشت با سالانه هزار میلی‌متر بارندگی رتبه نخست بارش‌های استان را دارا است.

آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارش‌های بهاره تا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha