۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84704508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی بستری شدند

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۲۶ نفر از آنان مربوط به ۲ شهرستان بزرگ ارومیه و خوی است.

دکتر محمدامین ولی‌زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۵۹ مورد ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی ثبت شد که از این تعداد، ۶۱ درصد بستری شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۵ نفر مربوط به شهر ارومیه و ۱۱ نفر مربوط به شهر خوی بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد بیمار قطعی مبتلا به کرونا، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۷۷ نفر رسید.

ولی‌زاد اظهار کرد: از این تعداد، ۸۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری بوده و ۲۳ نفر هم با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه شاهد فوت یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان خوی بودیم که با اضافه شدن این یک تن، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۵۳۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۵۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۲.۱ درصد جان خود را از دست داده‌اند.

۵ درصد مبتلایان و ۵.۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha