۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84704611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندیس سردار دل‌ها در گنبدکاووس رونمایی شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 84704611
تندیس سردار دل‌ها در گنبدکاووس رونمایی شد

گنبدکاووس - ایرنا - تندیس سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه در میدان امام حسین(ع) شهر گنبدکاووس با حضور جمعی از مسوولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار گنبدکاووس در این آیین اظهارداشت: این تندیس به عنوان مصوبه سال گذشته شورای اسلامی و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز در یکی از میدان‌های ورودی شهر رونمایی شد.

سیدعلی اصغر موسوی دست ساز بودن را از ویژگی‌های شاخص تندیس سردار دل‌ها برشمرد و گفت: تندیس‌هایی که تاکنون از سردار سلیمانی در منطقه نصب شد به طور عمده ماشینی بود اما این مورد به دلیل دست‌ساز بودن یک اثر هنری محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، در نخستین سال از شهادت سردار سلیمانی یکی از بلوارهای ورودی گنبدکاووس به اسم این شهید بزرگوار نامگذاری شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: نصب تندیس در میدان‌های امام علی(ع)، هفده شهریور و دفاع مقدس سال گذشته در شورای شهر مصوب شد و امسال با پیش بینی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در برنامه ساخت قرار دارد.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: تندیس‌هایی متناسب با اسم و موقعیت قرارگیری این سه میدان با هدف زیباسازی فضای شهری توسط هنرمندان مجسمه ساز ساخته و نصب خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در حاشیه این مراسم گفت: امسال اجرای برنامه‌های متنوع با رویکرد زیباسازی محیط پیرامونی و مبلمان شهری مانند سال کذشته تداوم دارد که از جمله آن اجرای تونل نوری در محل دریاچه مصنوعی است و همچنین مشابه این برنامه به‌زودی در محل پارک شهرداری اجرا خواهد شد.

پرویز ناصری رویکرد شهرداری و شورای شهر را ارتقای رفاه مردم برشمرد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پیاده‌روهایی با مبلمان زیبا از حدفاصل میدان هفده شهریور تا میدان مرکزی شهر گنبدکاووس طراحی و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته بودجه شهرداری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که حدود ۲۵ درصد آن به زیباسازی مبلمان شهری اختصاص یافت و امسال هم از بودجه پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری مبلغ مناسبی در این بخش در نظر گرفته خواهد شد.

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha