۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84704773
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگرفته از وصیت‌نامه شهید اسکندری: جوانان نقش خود را در پیشرفت کشور دریابند

سمنان- ایرنا- شهید علی اسکندری یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: جوانان بازوان توانمند و سرمایه‌های کشور هستند و باید با خنثی کردن توطئه‌های دشمن برای توسعه و پیشرفت جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، شهید اسکندری، فرزند حبیب الله و طاهره  یکم دی  ۱۳۴۰ در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن و متدین پا به عرصه حیات نهاد.

این شهید گرانقدر تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد ولی شروع جنگ تحمیلی تاب ماندن در شهر را از او گرفت.

این شهید بزرگوار دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان را یک وظیفه واجب بر دوش خود می‌دانست و طاقت ماندن در آرامش در حالی که دوستانش در معرکه جنگ جان شیرین خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا می‌کردند نداشت.

شهید اسکندری اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در کنار دیگر رزمندگان در معرکه جنگ با رشادت و دلاوری حماسه‌آفرین شد.

این شهید جلیل‌القدر  پس از پنج ماه و ۲۸ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان، سرانجام در شانزدهم آبان ۱۳۶۲ در شمال غرب پنجوین عراق  در اثر اصابت ترکش خمپاره به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر شهید اسکندری در گلزار شهدای زادگاهش در شهر بسطام شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود قرار داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان می‌پردازد.

هشت سال دفاع مقدس شیرزنان و دلیرمردان ایران  به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز و پس از هشت سال دفاع شجاعانه سرانجام  در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس خاتمه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha