۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84704870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوانح رانندگی نوروز امسال در خراسان شمالی ۲۰ فوتی داشت

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه سالجاری، ۲۰ نفر در سوانح جاده ای استان فوت شدند.

دکتر تقی دولت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون همچنین ۲۱ نفر دیگر نیز بر اثر حوادث غیرتصادفی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، یکهزار و ۷۶۲ ماموریت امدادی در استان انجام شده استف گفت: از این تعداد یکهزار و ۴۳۲ مورد مربوط به ماموریت های غیر تصادفی و ۳۳۰ مورد نیز مربوط به ماموریت های تصادفی بوده است.

دولت آبادی افزود: از مجموع مصدومان، ۸۷۰ نفر از بیماران غیرتصادفی و ۴۴۰ نفر از بیماران تصادفی به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

وی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی با توجه به لزوم انتقال سریع برخی بیماران به مرکز درمانی مجهز، چهار ماموریت اورژانس هوایی نیز انجام شده است.

دولت آبادی با بیان اینکه بیشترین ماموریت های اورژانس در این ایام مربوط به تصادفات بوده است، گفت: بعد از تصادفات، ضعف و بی حالی با ۲۹۳ مورد، بیماری قلبی با ۱۴۴ مورد و بیماری های تنفسی با ۱۰۸ مورد از بیشترین فراوانی های ماموریت اورژانس استان بوده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.

هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha